Chuck galopp i skogen

Blev inget dressyrpass i paddocken idag utan red ut en sväng med min kompis. Vi skrittade travade och galopperade i skogen i ca 45 minuter. Blev inte så mycket mer och inte så ansträngande då det var sjukt varmt. Chuck blev helt blöt av svett även fasst vi inte alls gjorde speciellt mycket, tog väldigt lite galopp, lite trav och mycket skritt så ni kan ju förstå hur det hade gått om vi red längre? 
Han var glad i alla fall och tur är väl det!

Nu ska jag duscha, byta om, fixa håret, sminka mig och allt det där innan jag drar på möte inne i stan.
Ska försöka fixa ett tidsinställt, men det får endast tiden bestämma! Bjuder på en fin bild från i vintras. Våran första "tävling", klubbhoppning LD och LC, vet inte vilken höjd bilden är men jag kan ju inte annat än att kalla honom en flygande ko ;)
foto: http://almasfoton.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Funderade lite på ditt problem i hoppningen, och sen kom jag fram till, hur länge galopperar du i sträck, ett dressyr/hoppass eller i skogen för den delen? För att få en bra fysik ska man ju galoppera i ca 20 min i STRÄCK. Gör du det? Om inte kan det ju även va anledningen till att han inte musklar sig som du vill! Ta tiden nästa gång du rider så får du se! :)

2012-08-17 @ 18:25:28
Postat av: Pownieskvaller

Kaninskutt? :D

2012-08-17 @ 20:00:49
URL: http://www.pownieskvaller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0