Chuck today

Fick bli ett hyfsat kort pass. Ca 30 minuters jobb och sen ca 15 minuters fram och 15 minuters avskrittning på det.  Började med att trava fram och sen galoppera fram innan han fick 2 vars skrittpaus. Sen jobbade jag honom i traven ett bra tag. Mycket lösgörande, volter, serpentiner, svängar hit och dit, vägar osv. Men vänstersidan släpper han inte. Jag tror han har gått emot vänster ända sedan några veckor innan jag åkte ner till AW. Och det släpper inte. Jag har försökt med allt men ingenting funkar, och om jag så bara nuddar med flärpen på spöt på rumpan så flyger bakbenen åt alla håll och kanter gång på gång. Jag vet inte om det är då jag ska sätta dit honom eller inte. Men om vi bortser från det så var han ganksa fin emellanåt.

Bildbrist på hög nivå..

Sen hade jag hebbe på min ridlektion, mysig häst. Gick sisådär, men måste ju ha överseende att han är nordsvensk ;)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Rid övergångar på volt så lossnar det alla gånger, men du kanske inte har tålamod att hålla på tillräckligt länge? :)

Svar: jo men hej, kom och rid min häst.. vad tror du jag gjort i över 2 månaderstid?
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-30 @ 06:31:19
Postat av: Carolina

Heeej! Superbra blogg du har! Ville bara ställa några frågor som jag hoppas på att du nan svara på :) Vart kommer chuck ifrån? Importerad, stam osv? Och vem/vilka käpte ni honom av? :)

2012-08-30 @ 12:00:38
URL: http://lifebycarolina.devote.se
Postat av: Esther

Jätte fina bilder! Vad fin chuck är. Och ni är jätte fina tillsammans :)

2012-08-30 @ 14:04:52
URL: http://estherjarvling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0