Dressyr med bommar

Chuck fick gå ett svettigt pass idag. Flyttade honom mycket redan i skritten så att han var ordentligt genomjobbad innan jag gick på traven och galoppen. Han är lite stel i vänstersidan så jobbade lite mer med den. Fortsatte på volt i traven och flyttade honom ena halvan av volten och travade bara framåt andra halvan, gjorde det i båda varven. Lite stretig i början men det släppte även där efter ett tag. Det mesta har jag fått ifrån en av träningarna för Stefan så fortsatte i samma spår och tog galopp. Galopp halva volten sen bryta av till trav och flytta halva volten, sen galopp igen och efter ett tag gick jag över till att flytta honom i galoppen så utan avbrott. Dett skötte han bra i vänstervarvet eftersom jag jobbade mycket där, i högervarvet blev han lite "slingrig" emellanåt.

Travade av över dom upphöjda travbommarna så jag fick med ryggen, när jag börjar med bommar sänker han gärna ryggen istället. Han var riktigt fin bitvis, kunde alltig gått bättre men jag är nöjd. Slänger upp lite bilder snart, ska bara redigera dom. Här har ni i alla fall Chucks outfit, det är Felicia i stallet som fotat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0