Ge fan i idioterna!

Åh nu är jag verkligen så fruktansvärt trött på alla idioter, alla dessa korkade, själviska människor. Personer som tror sig veta mer om hästar än vad vi riktiga hästmänniskor faktiskt vet. Att vi plågar hästarna, att hästarna borde få priset istället, hit och dit. När ska det ta slut?
Jag vet ingen sport som är så utsatt som hästsporten, det finns så många svaga punkter att trycka på, så många fel att påpeka. Och vad det än är ska halva ridsportsverige reagera som om det vore krig. Jag tycker själv att alla som sitter och påpekar våran sport fel är ja rent ut sagt dumma i huvudet. För vad vet dom om hur vi behandlar våra hästar? De flesta ridhästar mår bättre än t.ex vildhästar, eller okej i princip alla!

Men så finns det alltid dessa personer ifrån "the horse world" som alltid ska käfta emot. JA det är jättebra att ni vågar stå upp för eran sport, men bara för att jag aldrig säger emot och skyddar min sport betyder det inte att jag står upp för den. Jag skäms inte över att jag rider, jag är stolt över min sport. Men varför ge idioterna den uppmärksamheten dom vill ha? Varför publicera en massor av kommentarer i tidningarna, varför lägga upp det på facebook, varför skriva om det på bloggar osv osv. Det är ju precis det dom vill och det får dom att fortsätta.

Min åsikt och var bara tvungen att få det sagt, men om vi slutar uppmärksamma alla dessa personer tror jag även dom skulle sluta hacka på våran sport! 

- from a proud equestrian!

Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Jag håller med dig Carro! Super bra sagt! Visst det finns några personer i världens som inte tar jätte bra hand om sina häatsar! Men dom vet inte hur vi tar hand om dom! PS: Gud när jag ser bilden blev jag super sugen på att rida!! :D

2012-08-13 @ 19:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0