Jag vill inte vara perfekt

Det är så roligt när man får anonyma omogna kommentarer om hur fel jag gör, att jag är dålig och att jag inte kan göra si eller så. Hade ju helst av allt sluppit dom men vissa är så otroligt korkat skrivna att jag inte kan hålla mig för skratt. Folk som på riktigt tror att jag är så korkad att jag inte vet mitt eget bästa, dom som skriver att jag inte får göra si eller så när jag lagt upp en film från en träning. Det stör mig mest, hallå om jag tränar för en tränare har jag nog fått lite tips av tränaren, eller han kanske står tyst i mitten och vill att jag ska vänta på vad mina bloggläsare ska säga. Att jag måste ge min häst eftergift för annars dör han. Finns så sjukt mycket jag kan rabbla upp, skulle nog aldrig ta slut.

Fick en kommentar om att jag klagar mycket. Jag brukar inte skratta när jag är ensam men då skrattade jag faktiskt. Och så började jag tänka på hur livet hade varit om jag låtsades vara helt perfekt. Om jag hade kastat fram händerna i sprången, om jag hade byggt upp muskler på min ponny på en veckas tid, om jag hade gått felfri alla gånger jag varit och tävlat och om jag hade älskat att ta på mannen hans svettiga skor. Hade mina läsare älskat mig då?
Nej! För då hade det varit fel istället, då hade dom varit nöjda om jag gör precis som jag gör nu. Jag tänker aldrig, aldrig, aldrig försöka bli perfekt, eller över huvudtagen försöka vara någon jag inte är. Jag tänker aldrig säga att mina läsare har rätt för att få eran respekt. Jag gör MIN grej och ifall NI inte accepterar det så är det erat problem inte mitt. Jag tänker inte bry mig ett skit om vad andra tycker, tänker eller gör.

Jag tänker inte äta upp den där satans äckliga avokadon för att NI ska se mig som en förebild. Jag kastar den i soptunnan och lever mitt liv istället. Så om ni tycker att jag klagar mycket, thats who i am, nästa gång kanske det är du som får sätta på en gammal gubbe hans skor? I don't want to be perfect.


NU --> stallet

Kommentarer
Postat av: Louise

Du är så grym! Hade själv inte satt på skorna.. Älskar din blogg och din attityd mot dom där perfekta människorna som rider lika bra som rolf-göran bengtsson och kan rida på en åsna i förvänd galopp samtidigt som dom skriver idiotiska kommentarer på, DIN blogg där DU ska skriva vad DU tycker och gör! Fortsätt som du gör, You go girl!

Svar: Jag kommer inte in på din blogg tyvärr, men tack :D glad jag blir!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-19 @ 15:59:46
URL: http://LousiseStarby.devote.se%C2%A7
Postat av: Felicia Allansson

Du är en förebild för mig varesig du äter den där avoksdon eller inte! Du är bra som du är!

2012-08-19 @ 16:12:55
Postat av: Jennifer

Du är perfekt carro!Det är bara avundsjuka folk som inte kan hålla koll på sina fingar som skriver annat.
Små barn som själva inte kan rida och inte har en så grym ponny som du har.
Du är jätte duktig och kommer antagligen få mycket "hat" kommentarer men det är bara ett bevis på att du är bättre än så många andra.
NI kommer lyckas det är är jag 110% säker på!
:D

2012-08-19 @ 21:20:29
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se
Postat av: Jannike

Jag tycker att det är super att du inte låtsas att allt är bra hela tiden och att alla ridpass går underbart bra! För det är inte verkligheten.. Tycker inte du klagar så mycket alls, du skriver helt enkelt bra och dåligt och det känns som om du alltid försöker hitta lösningar på problemen.

Keep on girl :)

2012-08-20 @ 07:33:21
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0