Såhär ser en tävlingsdag ut

Inlägg ifrån "sätt rubriken".
 
Ska försöka dra det som det brukar se ut en vanlig tävlingsdag, alltså inte meeting eller någon annat konstigt utan som en vanlig tävlingsdag. Beroende på hur tidigt jag startar och hur långt borta tävlingen är så anpassar jag mig mycket efter det. Måste vi åka tidigt fixar jag allt dagen innan, borstar/badar hästen, putsar av sakerna, sätter på rätt schabrak osv osv. Om vi åker sent brukar jag kanske bada honom dagen innan och borsta av honom samma dag som tävlingen, då han får gå ut i hagen innan vi åker. 

Men jag går upp och äter frukost, fixar till mig, klär på mig och packar ner saker som jag ska ha med mig. T.ex vaccinationsintyget, (passet), nummerlappar, kläder, mat och dricka. Det mesta brukar ligga i ordning så det är bara att lägga in i bilen innan vi åker. Väl i stallet fixar jag med alla mina saker, sadel, träns, benskydd, hjälm, väst osv och lägger ut i bilen. Mamma brukar fixa iordning transporten - mat till hästen och sen prickar vi av så att allting är med. Borstar av det värsta på hästen, kratsar hovar osv sen bär det av mot tävlingen.
PÅ PLATS så går jag alltid direkt och visar vaccination, tycker att det ska vara obligatoriskt att visa det INNAN man lastar ut, på vissa tävlingar visar man det hos veterinären i samband med besiktning. Det tycker jag är dåligt.. Efter det tar jag ut Chuck och antingen går jag eller mamma med honom en stund, sen går vi och besiktigar (de tävlingar det behövs). 
Efter det sätter jag på honom skydden och ställer in honom i transporten om inte mamma leder honom. Då går jag banan, pratar med kompisar, kollar på andra ekipage innan jag tar ut honom igen och fixar honom. Skrittar fram och travar fram på framridningen. Går sedan in på framhoppningen och galopperar igång och tar några språng - sedan in på banan. Om det är en klass efter får han stå en stund i transporten eller så går jag/mamma med honom beroende på hur mycket starter det är. Jag går banan och sen samma visa igen. Brukar inte hoppa fram så mycket till andra klassen utan bara värmer upp så han är varm. 
Efter det åker vi hem igen, lastar ut hästen och tar han om honom, han får så ofta det funkar gå ut i hagen efter så han får lite egentid också. Sen packar vi upp och åker hem. 

Det är väll ungefär så mina tävlingar ser ut, antar att dom flestas ser likadana ut. Om ni gör något som sticker ut, vad gör ni då? TELL ME!
Det är emma som fotat båda bilderna!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tävlar inte. Än... ;)

2012-08-21 @ 16:45:19
Postat av: Evelina

Jag tävlar inte. Än... ;)

2012-08-21 @ 16:45:27
Postat av: Johanna

Brukar du sadla o sånt på plats eller innan du åker? Alltså så att han har sadeln i transporten eller ej?

2012-08-21 @ 17:53:25
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: MOAH ♥

Skickat ett mail till dig! När du har tid får du gärna läsa det!!!

2012-08-21 @ 19:21:57
URL: http://nattstad.se/moahs
Postat av: Stina B

Gör som du gör men jag pepptalkar med hästen också (haha) både innan vi lastar & mellan klasserna. Höhö :)

2012-08-21 @ 23:36:09
URL: http://stinabjorklund.blogg.se
Postat av: Johanna

Svar: jo ungefär så tänker jag också, men har hört delade åsikter kring det här på nätet :). Burkar han ha träns under grimman när ni kör eller tränsar du i transporten när ni väl stannat?

Svar: Jag tränsar i transporten när jag kommer fram :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-22 @ 14:21:45
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Elin

Snygga vi är bruden! :*

2012-08-22 @ 21:20:43
URL: http://elinlinnealjunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0