Stallet - tävling och jour

Nu ska jag byta om och cykla till stallet, vid 1 har jag jour - alltså hålla i ordning i stallet, fixa mat och ta hand om hästarna. Det är nog ganksa lite att göra idag då alla hästarna går ut direkt efter lunchen eftersom det är tävling. Så vi behöver väll bara mocka ut det värsta, väga upp mat och sopa ungefär. Kommer nog inte vara sådär superlätt att städa klubbrummet då det troligtvis är massor av folk där nu när tävlingen är igång.
Dessutom är jag funktionär i en klass så ska springa fram och tillbaka med protokollen osv. Så lite fullt upp kommer jag nog ha ändån.
Men tänkte cykla dit nu och kolla på lite andra ekipage, har ändå inget roligare för mig, suttit hela morgonen med skolsaker, känns tungt att ha 3 läxor redan första veckan..

Men ska byta om som sagt och sticka till stallet. Kommer inte rida Chuck idag då det är upptaget överallt från morgon till kväll, men han dör nog inte av en dag i hagen? slutpratat, kankse uppdaterar lite från min mobil under dagen!
Passar på med en dressyrbild när det är dressyrtävling på klubben, smart där va? ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0