Tävlingar framöver + kval?

Redan nu har det börjat bli glest med tävlingar här i närheten så jag har kollat på lite tävlingar en bit ifrån. Jag har 4 stycken jag vill åka på, kanske åker vi på alla eller bara några utav dom det får vi se helt enkelt. Jag kommer efter prat och råd med tränare fortsätta rida LB och LA. Så att jag får mer rutin i LAn och så småningom kunna kvala MSV. Här är i alla fall de tävlingarna som jag tänkt åka på, beroende på vilka klasser det är på dom tre sista.

På tal om att kvala till msv så gick jag in och läste i TR vad det är för regler om man kan kvala även när det är bedömning A:0. Men jag blev inte speciellt mycket klokare. För visst är det så att man måste nolla både första och andra fas i t.ex A:0+A:0 ? Så som jag forstod det när jag läste i tr så beöver man bara nolla grunden.. Jag förstår INGENTING så någon som är säker på denna saken, HJÄLP!
Tänkte nämnligen anmäla mig till en LA med bedömning A:0..

Taget ifrån TR mom 374 Kvalificeringsbestämmelser, sid 42. TR III hoppning.

1. Ponny
Ekipage är kvalificerat till kat. B 1,00m hoppning (Msv B), kat. C 1,10/1,15 m hoppning kat. D 1,20/1,25 m hoppning (Msv B/ Msv B+) eller lägre efter 3 felfritt genomförda grundhoppningar i kat. B 0,90 m hoppning, kat. C 1,00 m hoppning, kat. D
1,10 m hoppning, (Lätt A) eller högre på lägst regional tävling.
Ekipage är kvalificerat till kat. C 1,20 m hoppning, kat. D 1,30 m hoppning (Msv A)
eller lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i kat. C 1,10 m hoppning, kat.
D 1,20 m hoppning (Msv B) eller högre på lägst regional tävling. 43
Ekipage är kvalificerat till kat. D 1,35 m hoppning (svår) eller lägre efter 2 felfritt
genomförda grundhoppningar i kat. D 1,30 m hoppning (Msv A) eller högre.


Kommentarer
Postat av: Fanny Teibl

Du kan kvala i AO med och det är bara nolla och A1a så är det grunden du ska vara nolla i, och AO+AO är det båda faserna!

2012-08-19 @ 13:12:44
Postat av: Linn Karlsson

vad jag har förstått, så behöver man bara nolla grunden i A:0/A:0. är ungefär 80% säker så inte helt hundra! ;)

2012-08-19 @ 13:20:51
Postat av: emma.m

" 3 felfritt genomförda grundhoppningar"
Med grundhoppningar menar de alla faser av hoppbedömningar som börjar med A. Alltså A:0, A:0/A:0. m.m

Svar: Åh tack :D du gjorde mig mycket mer smart! (Y)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-19 @ 13:54:38
URL: http://emmamohlin.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha jaa ska det vara så svårt att läsa? Det står ju tydligt grundomgång! Är det någon som säger emot är det inte svårare än att hänvisa till TR.

Svar: haha vet du hur mycket jag älskar dina kommentarer! Lika lite som jag visste svaret så hade du helt fel ;) eftersom jag precis fick det rätta svaret och det står inte ens grundomgångar.. vilket jag också missade! Men jag erkände det, vilket du inte kunde göra!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-19 @ 13:55:10
Postat av: Felizia

För att kvala till msv så behöver du vara dubbelnolla om du rider en A:0/A:0, nolla i A:0 och om du rider A1:a så måste du nolla grundomgången. Rider du ackumulator så går de inte att kvala i avd a. Vill du försöka kvala i en ackumulator måste du alltså rida avd b.

2012-08-19 @ 14:41:20
URL: http://Showjjumping.blogg.se
Postat av: Louise

Åhhh kan du inte försöka ditt bästa för att komma till värnamobygdens? :D Det är min klubb och skulle vara jätte kul att få träffa dej!

Svar: Jag kommer försöka åka på alla så vi hoppas på det :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-19 @ 16:02:29
URL: http://LousiseStarby.devote.se%C2%A7
Postat av: Nora

Vad roligt om du kommer till vaggeryd/skillingaryd och JFK, jag kommer tävla på båda dom ställena med Chief!! :D

2012-08-19 @ 19:14:47
URL: http://equespony.blogg.se
Postat av: Malou Kastman

A:0 räknas som en grundomgång, men i en A:0/A:0 så måste du vara nolla i båda faserna för att få räkna med den, då det inte räknas som en grundomgång eftersom omhoppningen börjar direkt efter (vrickat, i know!). A1:a räcker det med att du är nolla i grunden om jag har fattat det rätt, eftersom det är en separat omhoppning. annars är det grundhoppning i winninground och såna bedömningar, men de finns ju typ aldrig på ponny. ;p

Jag var också helförvirrad när jag skulle kvala om vilka regler och så som gällde, så jag gick och pratade med överdommaren på en tävling och fick det då klarlagt! :)

Svar: åh smart där, det ska jag också göra :D haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-19 @ 23:24:38
URL: http://maloukastman.blogg.se
Postat av: estrid

À:0 är lättast o kvala i, då de är minst antal språng! Är man bara ute efter att kvala, kan man även starta avdelning B då även de gäller som kval!:) brukar vara lättare då, man får mer tid och i en bed.A:0/À:0 behöver man ju bara rida grunden isåfall!;) du hade ju redan fått svar på din fråga så tänkte bara snacka lite taktiskt just hur de är bra att planera tävlingar utifrån vilken bedömning osv om man vill klara! ;D

2012-08-20 @ 00:20:50
URL: http://estridjonzzon.blogg.se
Postat av: Jannike

Kom till Skåneland och tävla :) Det hade varit super roligt :)

2012-08-20 @ 08:12:54
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisa

Du kan även rida avd.B i en A:0/A:0 då slipper du omhoppningen - så gör jag :)

2012-08-21 @ 13:54:22
URL: http://rodskimmeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0