Utvärdering AW

Har fått lite frågor också om lägret så blir lite all möjlig fakta om det. 
Det hela började med att jag fick en broshyr på Göteborg horse show om AW sport horses och deras läger och så gick jag och mamma in och kollade på det. Men sen blev det inte mer med det förens lite i början av sommaren då vi bestämde att jag skulle få åka på ett läger. Då valde jag såklart AW då jag var intresserad av det innan, kollade runt lite och sen kom jag och Johanna fram till att jag kunde åka samma vecka som hon blivit sponsrad eftersom vi kände varandra. Så det slutade med att jag åkte på Jump camp B v.32. Vem som helst får även anmäla sig och det finns läger för alla olika nivåer. Jag som hade velat ha en blandning av camp B & A tog B och jag tror att tränarna anpassar sig väldigt mycket efter eleverna då jag fick riktigt mycket hjälp trots allt. Men allt om läger hittar ni på deras hemsida.

Nu till sjävla lägret då. Jag tycker verkligen att en stor del av det hela var värt pengarna, det fanns lite småsaker man kunde ändra på men eftersom vi gör utvärderingar så lär det ju bara bli bättre och bättre med åren. Vi hoppade i princip varje dag och ett markarbets pass varje dag vilket i slutänden blev väldigt mycket hoppning. Det tycker jag dom hade kunnat värva med lite dressyr faktiskt. Bara ett eller två pass dressyr hade räckt, men vissa hästar orkade till slut inte med att gå två stetuffa hopp/markarbetspass varje dag. Jag är dock glad att Chuck orkade och även om han var lite lite trött så pressade jag honom lite. Har jag betalat så mycket vill jag ha den hjälpen jag får och han behövde verkligen gå dessa passen då hans kondis sög innan vi kom hit. Jag hoppade över ett pass en dag men annars red jag allting.

Jag tyckte om tränarna. Vi tränade bland annat för Stefan Sjögren som jag verkligen gillade. De två första passen med honom tyckte jag bara att han gav mig jättelustiga tips och jag tyckte inte alls som honom. Men tredje passet så släppte allting och jag insåg att han var riktigt bra. Jag tror att dom få passen jag red för honom denna veckan har hjälpt mig och C något enormt. Han lixom ändrade på min ridning helt tvärtemot vad jag brukar och visst att det var svårare men när det väl funkar då fasen är det BRA. Fick även höra att han hade gillat mig väldigt mycket, och han hade sagt mycket bra om mig till Anna. :D:D Sen pressade han väldigt många ryttare och hästar lite för mycket och jag tror att alla inte funkade med honom, men jag ville ha lite press så för mig var det bra.
Douglas Linderlöw som vi även tränade för var verkligen inte min typ av tränare, han funkade säkert bra med vissa men inte med mig. Visst att passen gick helt okej bra, men hans träningssätt och sätt att lära ut på blev så fel för mig.
Anna Hassö gillade jag också, hon gav mycket bra tips och förstod och lyssnade, sa inte bara si och så utan lyssnade även på ryttaren och deras story. Gillade henne starkt så var synd att vi bara red för henne en dag.

Ja vad har jag mer att säga? Ledarna var snälla, goa och roliga och vännerna var perfekta. Kunde inte fått bättre vänner, det tråkiga är dock att det är över. Sjukt underbara personer! OJ,, lång text (A)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0