Jag vill tävla, gärna nu

Är det bara jag som får abstinens av att inte kunna tävla och träna som vanligt? 
Att få träna regelbundet är en av dom sakerna som får mig mest motiverad. Jag älskar att träna, och få tips och saker man sedan kan träna på hemma tills nästa träning. Och sen är det såklart också roligt att få testa detta på tävlinge sen, om det blivit någon skillnad.
Nu på vintern tror jag dom flesta har paus från både träning och tävling och då sjunker nog alltid motivationen lite. Att bara kunna rida i ridhuset alla vardagar är en sak som är negativt. Eftersom det blir så mökrt snabbt kan jag inte rida ute någon annan dag än helgerna vilket är lite tråkigt. Men närChuckis är igång igen ska jag utan tvekan dra med mig en fotograf ut i snön och ta riktigt fina bilder på mig och C. DET gör mig taggad denna säsongen på året.

Har ni några tips på att hålla motivationen uppe på vintern?
 

Kommentarer
Postat av: jennifer

Min ponny har vart halt sen i mitten av augusti. Vill så sjukt gärna ut och tävlar å träna!:P

Har inga direkt motivations tips men dock tycker jag vintern är väldigt rolig då jag släpper alla måsten. Är ute i snön och leker med Blackis både uppsuttet och inte. På så sätt tappar dem inte muskler eller så värst mycket kondition men måste inte heller arbeta lika hårt.... Sen när vintern och allt snö bus är borta så taggar man om inför alla träningar/tävlingar mega skoj både för frukten och ryttaren! :D

2012-12-10 @ 21:39:39
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se
Postat av: Malin W

Även fast jag inte har någon häst eller så, men jag kan ändå tänka mig att om man sätter upp mål längre fram som man vill nå, så kan man bli så peppad och motiverad att vilja nå dit :D Göra upp planer för hur kommande år ska bli osv :D Fin bild btw!

2012-12-10 @ 21:55:53
URL: http://westergrenpictures.blogg.se
Postat av: Lisa Fager

Vi ar varken paddock eller ridhus och det tycker jag är bra eftersom hästarna får komma ut! Det är väldigt kallt och alltid så seriös ridning men båda håller igång även om det mest blir galopp i snön! :)

2012-12-11 @ 07:09:18
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/
Postat av: Moa Åkesson

Hej Carro. Jag bara undrar en sak. Skulle du vilja sponsra min tävlin med att priset är en design gjord av dig. ??
/ Moa <3

2012-12-11 @ 11:39:55
URL: http://Http://moiizens.blogg.se
Postat av: Lina :)

- Kika på bra och inspirerade rundor på youtube.
- Gå och kolla på en clinic.
- Sätt upp ett mål som du ska ha nått innan nästa träningstillfälle igen.
- Rid andras hästar. På så vis känner man vad man har gjort bra med sin egen häst och vad man bör träna på.
- Håll lektion för dig själv!
- Busa ;)

Det är mina bästa tips på vintern till de som tappar motivation! Själv älskar jag att rida på vintern, motivationen är på topp då jag redan nu jobbar inför första tävlingen i mars på min. Då ska vi vara starkare, snabbare, smidigare och bättre än innan! Det ger mig motivation att bara tänka på :D Kram

2012-12-11 @ 12:26:48
URL: http://linawikberg.blogg.se
Postat av: Henrietta

ska du ner till trettonspelen? :)

2012-12-12 @ 14:21:47
URL: http://henriettaantonia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0