Vintervila

Denna veckan vilar Chuck. Han har en vecka om året han får vila och det är på vintern. På sommaren är det tävlingssäsong och då ska han vara igång. Så vintern få det bli, även om han blir helt crazy. Förra året blev vilan egentligen ofrivillig efter en sträckning så stod han i 3 veckor.. Så då var han CRAZY.
Nu är det bara en vecka och han ska skrittas nästan varje dag så jag hoppas han håller sig på marken. Igår skrittades han och idag får han vila helt. Imorgon och onsdag skrittar mamma och torsdag, fredag och lördag skrittar jag. Sen blir det trav och galopp på söndagen igen.

Bra vecka att han får vila i alla fall, så jag hinner med det jag sa. Vilar era hästar vinter, sommar, mer, eller inget?
foto: almasfoton.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Emma<3

Älskar bilden!

2012-12-10 @ 16:31:43
URL: http://emmasannie.se
Postat av: Agnes Åberg

Frankie har inte ställts av helt utan lullar i skogen och så, han vilade 3 v i våras pga mugg och några veckor i somras efter ryggbehandlingen :)

2012-12-10 @ 17:07:53
URL: http://agnessan.blogg.se
Postat av: Felicia Allansson

Sally vilar hela vintern iår men hon är ju bara 3 :) Men sen ska jag nog fixa kanske två veckor varje år till henne :)

2012-12-10 @ 17:12:17
Postat av: Linda

Min ponny brukar inte få vila, har inte riktigt tävlingstränat ;) men har fick några ofrivilliga korta vilor under förra vintern och en under sommaren. Får också en veckas vila under sommaren när vi är i tyskland. Men under hösten nu har jag börjat tävla och träna riktigt mycket så då ska hon nu denna vecka och nästa få vila med skritt ute och lite trav. Brukar också passa på att löslongera och så då också! :D

2012-12-10 @ 19:28:50
Postat av: joahnna o victoria

Hejsan! vilken fin bild :)

2012-12-10 @ 21:03:37
URL: http://johannaavictoriaa.blogg.se
Postat av: Mathilda

Lissa vilar 4 veckor, hon vilar just nu då hon inte vilar på sommaren. Så hon får 4 veckor i december jämt!

2012-12-11 @ 07:23:40
URL: http://Jennieochmathilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0