Matsträning 29 november

Varför kan ponnyn inte ställa upp på samma sätt på tävling som han gör för mig på träningarna? Han var riktigt grym idag, själv var jag inte lika grym.. haha.
Han var inte alls på bra humör idag, var supersressad när jag fixade honom även fasst det var hästar inne, han sprang runt i boxen och gnäggade och hade sig. Det fortsatte när vi skrittade till Mats och även lite inne i ridhuset. Han tittade på mycket och var spänd som en fiolsträng och såklart var det lydnadsövningar idag. Jag älskar att träna lydnad för jag vet hur mycket vi behöver det. Det går sällan smärtfritt och ser aldrig bra ut men det är riktigt roligt när det ger resultat på själva hoppningen sen. Vilket det verkligen gjorde idag. 
Det var mycket volter och skit vilket gjorde att C blev taggad som satan och sög på vartenda hinder som var nära volterna. Men efter mycket om och men lyssnade han till slut och vi satte fina rundor. Blev lite kans på ett hinder men annars satt det mesta bra. 
Film kommer, as always.

Kommentarer
Postat av: Martina - Retard riders

Jäklar vad han hoppar, grymt! Och du har en väldigt fin och följsam hoppsits måste jag säga :*

2012-11-29 @ 23:58:11
URL: http://retardriders.blogg.se
Postat av: Lisa Fager

så fin han är! :)

2012-11-30 @ 09:43:48
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0