Plutttiiiiiss

Chuck gick riktigt bra idag, i början var han dock fjantig och blev rädd för allt så han fick sig ett ordentligt pass med MYCKET galopp. Han var ritkigt svettig i slutet, men fin var han! Åh så fin.

Dock har han börjat fälla.. han är klippt och pälsen har inte vuxit ett skit så han har väll snart ingen päls kvar då allting bara trillar av. Och jag som i vanliga fall brukar rida med sporrar ofta har inte gjort det på några veckor nu, förutom i hoppningen. Så idag när jag hade det så fick han skav av dom. Inte så att huden blev röd eller så utan pälsen försvann typ.. Jag menar han är inte känslig annars utan det är nu när han fäller. Så nu ska jag inte rida med sporrar om jag inte hoppar. Lilla Chuckis, man känner sig så fruktansvärt dum när det blir så, även om jag vet att han inte har ont av det :( BLÄ!
Imorgon ska mamma rida så då lär han bli lycklig igen när han inte behöver anstränga sig så mycket!

BTW, kolla in detta! Jag ÄLSKAR Justins nya låtar och album och hela hans nya jag. Men detta fick mig att gråta, känslig som jag är. hehe. Men vilka minnen och vilka underbara bilder man får upp i huvudet *.*

Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

Åh det där med sporrskav är så irriterande! Man kan få sådana skuldkänslor även om man vet om att man inte sitter och gräver. Vissa hästar är helt enkelt överkänsliga :)

2012-11-27 @ 19:31:55
URL: http://elfstrands.se
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

Åh det där med sporrskav är så irriterande! Man kan få sådana skuldkänslor även om man vet om att man inte sitter och gräver. Vissa hästar är helt enkelt överkänsliga :)

2012-11-27 @ 19:31:55
URL: http://elfstrands.se
Postat av: Malin W

Kan inte du ha typ en frågestund någongång snart? :D

2012-11-27 @ 20:09:47
URL: http://westergrenpictures.blogg.se
Postat av: Emmy

Ååååååh sitter här och har gåshud och gråter nästan själv tänk att vi snart ska se honom påriktigt i verklighheten inte bakom skärmen! ÅÅÅÅÅÅH JAG DÖÖÖR!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D<333333333333333333 Galet

Svar: JAGVEEEET! det kommer bli sååå jävla underbart!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-29 @ 16:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0