Svar del 2

Av Agnes Åberg:
Vad är målet för 2013? 

Svar: Mitt mål är att kvala och starta MSVB, och försöka kvala till MSVA. Men för att komma dit har jag satt upp små delmål. Ett av dom största är att bygga upp mer msukler och bättre kondition på Chuck. Han ska bli lydigare, men ändå inte tagga ner för mycket. Jag själv ska gå ner några kilo och skaffa bättre kondis. För nu antar jag att du menade inom "hästdelen". För annars är målet att bara leva livet fullt ut och glömma alla bekymmer.

Tränar du något från marken, kommunikation, marktärning osv? 
Svar: Nej det skulle jag inte kunna påstå. Jag tömkör honom ibland och sen har jag några gånger löslongerat honom. Alltså utan lina och pisk. Jag har även tränat en hel del med vattenmattan från marken men jag skulle inte kalla det riktig träning. Han följer efter mig och stannar när jag vill, hade gärna tränat mer men jag vet lixom inte hur man lär hästen olika saker så om någon vet ge mig tips. Dock är jag väldigt hård med att han ska vara lydig. Han får absolut inte springa iväg eller fjanta sig när jag leder. Han ska kunna gå med långt grimskaft utan att äta gräs, springa iväg, tuffa iväg framför mig osv. Han ska gå bredvid eller bakom mig och stanna direkt när jag stannar. Så på så sätt är han lite tränad (A) Långt svar.. haha.

(följdfråga) - Kan Chuck några tricks?
Svar: 
Hmm.. nej. Eller han kan typ snurra runt mig. Svårt att förklara men kankse kan visa någon gång. Alltså jag kan stå bredvid honom och så typ gör han en cowboy snurr runt mig. Sen kan han ouss ibland när han känner för det, dock inte hans favorit.

Från Anonym:
Vad tycker du är chucks svaghet/styrka?
Svar: Chucks svaghet är nog att han är så tittig och rädd av sig. Han är inte alltid så kaxig när det kommer till läskiga saker.
Hans styrka är nog hans inställning och vilja. Han skulle kunna hoppa upp till månen om han fick chansen. Han försöker alltid och vill alltid komma över. Bästa underbara.


Och vad är din svaghet/styrka? :)
Svar: Min svaghet är att jag lite lat utav mig och kan bli väldigt omotiverad. Om jag rider själv till exempel så kan jag ta en skrittpaus om jag känner för det bara för att ingen pushar mig.. haha.
Min styrka är nog att jag är ganksa envis. Vill jag något så ger jag inte upp förens det är gjort.

Från Fiffi:
Kommer du sälja chuck när du ite kan tävla han mera?
Svar: Ja det kommer jag

Från Andrietta Svärdh:
Hur många gånger, och hur har du ramlat av Chuck? När man kollar videos och han stannar ser du nästan ut att vara klistrad i sadeln... 
Svar:
 Jag vet faktiskt inte, 2 gånger tror jag. Nej jag brukar faktiskt vara rätt grym på att sitta kvar på honom. Mär lär sig lixom med tiden hur han beter sig och då blir det lättare att sitta kvar. Haha. Första gången jag flög av honom var när jag skulle galoppera över 3 upphöjda bommar på ett spår och han fattade inte ett skit så han hoppade ut åt sidan sitället och jag flög framåt. Andra gången var när jag skulle hoppa honom barbacka utan tyglar så stannade han och jag höll endast i en halsring så då gled jag av ;)

Vilken är din favorit outfit på Chuck, och hur tänker du när du kombinerar dina outfits? 
Svar: Hmmm jag har ingen favorit outfit. Gillar rött på honom och mitt bruna lamicell schabrak. Jag tar oftast först ut ett schabrak jag vill ha sen tänker jag på vad som passar till det. Försöker anpassa mig inom kanske 3 färger och undeviker att välja opassande färger så som typ rött och rosa tillsammans :)

Vad är det dyraste du äger (till Chuck)?
Svar: Oj, jag vet inte riktigt, vissa saker kankse är dyra och vissa billiga. Det beror ju också på storlek osv. Men det allra dyraste är väl min transport, sen kommer nog sadeln men om man inte räknar med det uta mest i utrustning så är det nog mitt dyon träns och mina veredus skydd. Är säkert något annat men jag kommer inte på det just nu.. (A)

Från Felicia Allansson:
Vad skulle du göra om Justin Bibier kom hem till dig?
Svar:
 Oj, typ gråta av lycka, haha.


Vilken färg tycker du är snyggast på Chuck? 
Svar:
 Väldigt många färger, brunt, blått, rött, rosa.. m.m :)

Om du fick chansen att göra etteget märke inom ridsporten hur skulle märket se ut/ hur mycket skulle det kosta/ vad skulle du göra för saker?
Svar: Jag har verkligen INGEN aning, antagligen något som verkigen sticker ut, inte alltför dyrt :)

Vad skulle du göra om en från ladslaget ringde och sa att du skule få chansen att va med? 
Svar: Haha, det skulle nog aldrig hända, men OM så skulle jag väll säga ja. Haha.

Hur ser din dröm kille ut?
Svar: Spelar ingen jättestor roll hur han ser ut, när man lärt känna honom och tycker om hans personlighet så blir han pftast snyggast i världen i ens ögon. Men annars är min drömkille Ian somerhalder. Snyggaste människan på jorden.


Från Madde:
Hade inte du en blogg innan som hette typ baracaro.blogg.se eller nåt sånt?
Svar: Jo det hade jag, baraacarro.blogg.se. Den finns kvar men man kan inte gå in på den ;)

Varför bytte du?
Svar: För att jag inte gillade namnet, ville ha något mer stilrent.

Har du bloggkontrakt/samarbete med något företag eller nåt sånt?
Svar: Jag ska inom en snar framtid börja blogga för Webrider. 

Kommentarer
Postat av: Emma<3

Ååh älska Ian!! <3 såååå perfekt som nån kan bli!

2012-11-02 @ 17:11:39
URL: http://emmasannie.se
Postat av: Mollie

Så roligt att du ska börja blogga för webrider! Det är du verkligen värd ;) <3

2012-11-02 @ 18:39:21
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: Linn Strelin

Streling? Vafan är det för WB Strelin efternamn?!

Svar: I DONT GET IT!? vart ser du streling? x)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-02 @ 23:12:25
URL: http://ztreliin.se
Postat av: Linn Ztrelin

Fan, FEL! HAHAH Jag kommenterade fel inlägg!! Det var någon annan svarsdel (a) Det står Streling på en bild! HAHAAH

2012-11-03 @ 11:05:16
URL: http://ztreliin.se/
Postat av: Saga

På andra bilden i det här inlägget när du har det bruna lamicell schabraket ser det ut som om du har mörka Soft Up. Har du haft någon annan färg innan? :)

Svar: Det är svart bruna soft up som jag lånade av johanna :) så det är inte mina :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-03 @ 23:05:43
URL: http://skimmelteam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0