Svaren del 1

Från Signe Nylander:
Vilken är din favoritfärg?
Svar: Oj, jag är väll lite en allätare, är dock inget fan av vissa nyanser av gult..

Vilken artist för utom Justin?
Svar: Men oj? Hmm.. det varierar verkligen. Justin är nog den enda artisten som jag står fast vid. Även om jag måste erkänna att jag inte lyssnar på honom så mycket. Men ett band som jag riktigt älskar för stunden är stiftelsen.

Av dina ridbyxor som du har, vilka är dina favoriter?
Svar: Är nog ändå mina blåa JW brallor. Dom är skönare än mina andra john whitaker byxor, dom är grymma!

Vilket är det absolut snyggaste schabraket du har sett?
Svar: Jag vet faktiskt inte, finns många snygga schabrak. Men mitt nya CS schabrak är vekrligen gudomligt snyggt och sen gillar jag även equline med bling på kanten. Men alltså finns säkert snyggare också..

Favoritmärke inom ridning? (alltså typ JW, MH, Dyon osv).
Svar: Jag gillar många märken, det är så svårt att säga ett märke för alla gör ju olika saker. Men jag gillar JW då det oftast är bra kvalite och fina saker till ett bra pris. Sen även KL, det är dock lite för dyrt för mig så köper det mesta på rea från dom (A)

Det bästa du vet?
Svar: Att sova, lätt! Det finns inget bättre.. haha

Favoritmat?
Svar: Allt möjligt, jag tycker om mycket faktiskt.

Vad skulle du göra om du vann 10 000 kronor?
Svar: Jag har ju precis vunnit 10 000 kr, haha nej jag skojar. Eller UZ gjorde det, men om jag fick så mycket helt själv skulle jag väll typ spara lite och shoppa lite..

Har du skänkt pengar till Sara Algotsson Ostholt och Mrs. Medicott?
Tack för en underbar blogg!
Svar: Helt ärligt så nej. Är inte alls insatt i det och vet knappt varför vi skänker pengar.. hehe. Och tack själv! :D

Från Malin:
Har du haft någon ponny/häst innan Chuck?
Svar: Ja det har jag. Jag hade en d-ponny i ca 3 månader innan som vi sedan sålde. Sedan ånade jag även en annan d-ponny under ungefär en månad om det räknas? ;)

Vilket är ditt favorit märke inom hästvärlden?
Svar: Som jag skrev innan, jag gillar JW då det oftast är bra kvalite och snygga saker för ett bra pris. Tycker även om kingsland men det köper jag nästan bara på rea då det är ganska dyrt.

Hur många rosetter har du och Chuck tsm?
Svar: Inte alls många, 6 st.

Favorit citat?
Svar:
 Det står i headern: "genom att sikta mot det omöjliga når vi högsta graden av det möjliga"

Vad skulle du göra om du fick 1 miljon?
Svar: Oj, jag skulle nog faktiskt köpa mig en riktigt riktigt riiiiiktigt fin häst. Resten av pengarna vet jag inte..

Från Carin Sundh:
Vad har du för åsikter om Hööks grejer? Är du en av dom som tycker att det är billigt och bra, eller tycker du att dom har fula grejer med noll kvalité?
Svar: 
Jag köper faktiskt väldigt mycket saker på hööks. Täcken och bortsar, skydd och träns, lindor, grimmor och ja gud vet vad köper jag ofta på hööks. Dock har jag slutat köpa deras schabrak då jag inte gillar kvalitén på just schabraken. Annars köper jag mycket andra bra och nödvändiga saker där som oftast håller bra. Hoppas du fattar hur jag tänker? :)

Från Agnes:
Hur många hästar har du haft? 
Svar:
 2 st egna.

Beskriv din typ av häst!
Svar:
Het eller pigg, gärna maffig, nästan åt det kraftiga hållet med kovskägg och så vidare. Den ska ha fin trav och galopp med mycket power i. Sen gärna lite studsig och pigg, alltså typ en häst som inte vill skritta men samtidigt är riktigt känslig så den typ studsar på stället om man tar minsta lilla hårt i den. Sen ska den såklart hoppa som en gud, typ Chucks hoppteknik fasst gärna öppna upp lite mer bak. Ungefär så är min drömhäst! :D haha

Vilken av Justins låtar tycker du är bäst? 

Svar: Måste nig bli Be alright, så fin!

Vilken färg tycker du att Chuck är finast i?
Svar: Rött och klarblått, rosa också såklart, BRUNT och ja typ allt! (a)
 
Från Ebba:
Ska Johanna grant och linn ztrelin också komma till jfk den 10?
Svar: Ja, Johanna följer med och coachar mig och Linn ska bra dit och snacka eller något. Hon skulle åte dit med picasso men eftersom hon inte är okej åker hon utan häst!

Vilken är din favorit outfit på Chuck?
Svar: Jag gillar faktiskt mitt bruna lamicell schabrak på honom, han passar bra i brunt! Sen såklart rött, men vet inte någon specisfik outfit.

Vilken är din favoritblogg?
Svar: johannagrant.se är nog den bästa.

Tycker du om min blogg?
Svar: Läser den inte men designen var fin och bloggen verkar uppdateras bra (Y)

Ska du tävla storhäst när du fyllt 18 elr tävla Chuck bland storhästarna?
Svar: Jag vet faktiskt inte, jag har nästan hela tiden varit bestämd på att sluta rida när vi sålt Chuck, lite därför som jag köpte en ponny och inte en stor häst. För att jag inte ville rida när jag blev 18 utan då var tanken att sluta med hästar. Men nu senaste månaden har jag börjat fundera på det där med att köpa stor häst. En sak är säker och det är att om jag ska köpa en stor häst så sa det vara en bra en. Jag är ganska kräsen och kan inte ta vad som helst. Men jag kommer i alla fall inte tävla Chuck bland storhästarna, det är nog det ända jag vet till 100% nu i alla fall.

Kan jag och min kompis få fotas med dig och Chuck på jfk när du ska dit?
Svar: Jadå! Jag tror jag kommer bli mer glad om någon tar kort med mig, än dom som tar kort med mig. Skulle vara så roligt så snälla kom fram! :D Har bara hänt typ 3 gånger att någon kommer fram och hälsar!

Hur många rosetter har du?
Svar: Har inte räknat, men kankse 60 st?

Vad är det högsta du hoppat med Chuck?
Svar: 130cm

Har du haft en bponny?
Svar:
Nej

När började du rida?
Svar: Jag började på ridskola när jag var 7-8 år

Har du ridit på ridskola?
Svar: Ja, har ridit på ridskola hela mitt liv och gör fortfarande!

Hur många läsare brukar du ha?
Svar: Ca 800 per dag, can we make it 1000?

Vad har du för kamera?
Svar: En riktigt riktigt dålig en, Canon eos 1000d

Kan inte du ha en bloggträff?
Svar: Nej tyvärr, känns som att det skulle komma typ 2 personer så känns inte så roligt. Kanske framöver när läsarsiffroran blivit många fler?

Vad har du för mobil?
Svar: En Iphone 4

Vilken skola går du på?
Svar: Stagnelisskolan

Favoritklädesplagg?
Svar: Lätt mjukiskläder, bor i mjukisbyxor och tjocktröjor hela tiden. Endast i skolan och stallet som jag har andra kläder. Byter om direkt när jag kommer hem.

Favoritmaträtt?
Svar: Mycket, kan inte bestämma mig.

När är Chuck född?
Svar: 17 juni 2004

Vilket är ditt favoiritmärke på schabrak?
Jag älskar din blogg!!!!!!!
Svar: Väldigt olika, gillar många olika sorter! Tack du! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, ska oxå till Jfk med min ponny och försöker övertala mamma om att stanna länge. Försöker få henne att fatta att det skulle vara ganska stencoolt att träffa dig och Chuck. ;)

Svar: Ja, stanna :D haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-02 @ 14:16:11
URL: http://ungaryttarens.blogg.se
Postat av: Nora Christiansson

Ska bli så roligt att se dig och Chuck i JFK haha (AA) Han e så fin, helt sjukt!

2012-11-02 @ 16:09:59
URL: http://www.norachristiansson.blogg.se
Postat av: lovisa

Hahah ,du beskrev nästan exakt min häst jag har på prov.. passa på att kolla på henne när du är i jkpg ;)

2012-11-02 @ 19:49:56
URL: http://lovisaffransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0