Tävlingssäsongen 2012

En liten sammanfattning av det här tävlingsåret och lite mål osv inför nästa. Tyckte listan var rolig så lånade den, hehe! :)
 
Första tävlingen 2012?
Första tävlingen detta året som även var våran första tävling tillsammans. Den 19 februari på Ridklubben Udden startade jag LC och LC+5 och nollade båda klasserna. 
foto: carlssonpataket.se

Bästa tävlingen 2012?
Måste nog varit superhelgen. Överlag hade vi inga strålande resultat och vi gjorde inte bra ifrån oss. Men vi satte första nollan i LA trots kaotisk ridning. DÅ känner man sig som ett team med en ponny som ställer upp till 100.
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Chuck
Vad för klasser tävlade du?
LC, LC+5, LB, LB+5, LA 

Hur många vinster?
1 vinst

Hur många placeringar?
3 plus vinsten då så 4.
 
Vann du något täcke?
Nepp

Vad hade du för mål 2012?
Ärligt talat kommer jag inte riktigt ihåg, men jag tror det var något med att kvala msv.
 
Uppnådde du dem?
Nej, men jag trodde nog att jag kunde göra vad som helst då. Lite högt satta mål. Men vi kämpar på!
 
Vad är målen för 2013?
För det första ska jag släppa lite krav på mig själv, ha roligt och sen vill jag kvala och starta msvb.

Bästa tävlings arrangören 2012?
Kalmar hästsportklubb.

Varför?
För dom hade mycket starter men fick det att gå snabbt i alla fall, fin anläggning och trevlig personal.

Något speciellt minne från 2012?
AW sport horses och första LA nollan.


Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Charles Owen Ayr 8
Håruppsättning: En vanlig hästsvans bara eller fläta
Skjorta/plastrong: Kingsland
Kavaj: Röd GPA eller svart från hööks, annars vanlig tröja.
Ridvantar: Vet inte vad märket är men dom är bäst. På sommaren rider jag dock utan.
Ridbyxor: Riders company
Ridstrumpor: KL oftast
Ridstövlar: Antingen mina tretorn falsterbo eller skor och chaps från hööks.
Sporrar/sporremmar: ponny hammarsporrar
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns: Dyonträns oftast, annars något ihopplock.
Pannband: Det som sitter på tränset eller något snyggt blingbling.
Schabrak: Olika från gång till gång.
Sadel: Prestiege Versaille
Pad: Mattes korrigeringspadd
Sadelgjord: Magplatta från John Whitaker
Stigbyglar: Freejump Soft Up röd/vit eller svarta sprenger bow balance.

Vilken klubb tävlade du för 2012?
Kalmarbygdens Fältrittklubb

Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
Ölands Ryttarförening

Har du ridit i något lag 2012?
Nej
 
Ska du rida i något lag 2013?
Troligtvis div 1

Vilken/vilka tränade du för 2012?
I hoppning Mats Torstensson, i dressyren Malin Wiberg och Linda Sonesson. Även en gång i dressyr för Mats

Ska du fortsätta med det 2013? 
Ja, eller Mats komemr jag träna för och kanske även Malin ibland det beror på hur det der ut..

Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nepp

Ska du tävla någon ny gren 2013?
Nej

Vad har du för förväntningar på året 2013?
Oj jag vet inte.. Jag förväntar mig ännu mer träning och att jag och C kan gå från klarhet till klarhet istället för massa bakslag. Jag förväntar mig ett år med mycket glädje! :D

Kommentarer
Postat av: Mollie

Jag bara ÄLSKAR andra bilden, den som du har i headern. Såå härlig :) <3

2012-11-28 @ 16:11:30
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: Nicole

Hej Caroline! Jag vill bara säga att jag verkligen älskar din blogg. Du och Chuck passar otroligt bra ihop!! Ni kämpar varje dag och en dag så kommer allt att lösa sig. Jag älskar verkligen dig och din blogg. Älskar det sättet som du du skriver i din blogg. Det verkar så sant och trovärdigt. Kommer att fortsätta läsa din blogg med stor glädje. Varje gång jag ser din blogg får jag nytt leende! Jag älskar verkligen din blogg och glöm nu inte det! Puss o kram!

Svar: Åh, tack nicole! Det här gjorde hela min kväll så mycket bättre, så nu går jag och lägger mig med ett leende. TUSEN TACK! :')
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-28 @ 18:31:54
Postat av: johanna larsson

hej, jag brukar kolla in din blogg, den är sjukt härlig!!

är det ok om man kopierat listan och skriver i eget och sen lägger upp på bloggen, kan skriva att jag kopierade från in blogg :)

Svar: jadå, har själv kopierat den så det är fritt fram :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-12-02 @ 18:12:01
URL: http://mahapp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0