Chuck 13 oktober

Började med att rida inne i ridhuset barbacka, men han försökte kasta av mig när jag började galoppera så jag hämtade sadeln och red en stund. Efter ungefär en kvart sammanlagt inne i ridhuset gick jag ut i regnet, jag klarar verkligen inte av att vara inne i ridhuset. Det går inte att rida, jag får panik både av att det är trångt och att underlaget är tungt då det inte lagt sig ännu. Egentligen är det inte speciellt jobbigt, men jag får verkligen panik. 
Kan bara inte vara där inne..

Så jag gick ut i regnet och tog traven och galoppen där, han var inte WOW fin men inte speciellt jobbig heller, utan tuffade på helt okej och gjorde det jag begärde. Det låg även lite bommar ute som jag bytta galopp över. I början gick det bra, sen började han sparka och ha sig. Om han sparkar i bytet bryr jag mig inte men han sparkade utan anledning ibland precis som förut. Då blev jag riktigt förbannad, vilket inte hjälpte. Så jag gjorde samma sak om och om igen och så fort han sparkade gjorda jag halt och ryggade, kom igen och höll på så tills han slutade. 
Blir så arg och ledsen på honom när han håller på så. 
I alla fall, förutom det var han helt okej.
fanbild jag fått av en söt läsare

Kommentarer
Postat av: Maja

Hera höll också på precis som Chuck och sparkade utan anledning i början av året, ibland ingenting och ibland hur mycket som helst. Mest i galoppombyten och när jag hoppade. Trodde först hon va stoig men sen visade sig ju att hon hade en gamla skada i ryggen som vi behandlade och nu sparkar hon aldrig längre :) är ju absolut inte säkert det beror på det men vill bara säga att jag varit med om precis samma sak :)

2012-10-13 @ 21:01:31
URL: http://retardriders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0