Dagarna framöver

Onsdag(idag): Chuck ska vila, vi har äntligen lyckats klämma in en tid med våran equiterapeft så idag kommer Cina och ska kolla igenom hela honom. Han har ju i princip slutat sparka helt, men i helgen gjorde han det kankse två gånger igen. Visst det är inte mycket men det är NÅGOT. Så antingen är det ingenting alls, bara att han vill gå framåt och inte att jag håller i honom. Om han har ont lär vi få reda på det idag så känns skönt att äntligen få det uppkollat. Så han vilar hela dagen idag.

Torsdag: Han får gå ett lite lugnare pass, kanske ute i skogen med ycket skritt blandat med lite trav och galopp. Mest chill ridning så han få det lite lugnt efter en ganksa jobbig helg. OM det går kanske han kommer klippas idag eller imorgon(fredag). Han är så sjukt långhårig nu att han blir svettig av att typ värma upp lite.

Fredag: Idag ska han trimmas lite i paddocken. Om jag kan släpar jag fram lite trav och galoppbommar så han får använda ryggen mer och tänka lite extra. Om det inte går rider jag bara ett vanligt dessyrpass. Och om han inte klipptes igår så tror jag han klipps idag. Troligtvis första gången i hans liv som han klipps. Han klipptes aldrig hos ägaren innan och dom hade haft honom sedan han var 4 år tror jag och innan det var han hos en ganska oseriös tjej i ett år och hon hade nog aldrig heller klippt honom tror jag och hästar som är 3 år och yngre brukar kankse inte klippas? Jag har ingen större koll på det. Men vi har heller aldrig klippt honom så ska bli spännande att se hur han reagerar ;)

Lördag: Idag går han troligtvis ett pass hemma på KBF innan vi ställer in honom i transporten och flyttar till Öland. Men det får helt enkelt tiden utvisa.
 
Lite kort om hur hans vecka ser ut nu, ganska lugn om jag får säga det själv, men det behöver han verkligen efter hoppträning i torsdags, sen dubbla klasser både lördag och söndag sen tömkörning i måndags. Nu behöver hans kropp lite vila.

Kommentarer
Postat av: Amanda - lifeofshowjumping.com

Spanande med klippning! ;)

2012-10-24 @ 13:28:12
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Mollie

Låter som ett bra schema :)

2012-10-24 @ 18:51:42
URL: http://molliedb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0