Nu vet jag, NU VET JAG!

Haha mycket tankar går i mitt huvud om hur jag ska kunna rida bättre. Jag har lagt helgen bakom mig för länge sedan, men jag sitter såklart och tänker massor över hur jag ska rida nästa tävling och nu när jag har suttit och kollat på massor av filmer så vet jag hur jag ska rida. Nu vet jag exakt hur jag ska rida, jag vet exakt precis hur jag ska göra och för er kommer det nog låta jsälvklart när jag säger det. Men jag har aldrig tänkt på det såhär innan så nu när jag kom på det så var det bara SÅ klockrent.
Visst har någon sagt till er någon gång eller visst har ni hört någon säga "ny anridning på varje hinder". Jag har i alla fall hört det och fått det sagt till mig själv flera gånger. Men jag har aldrig riktigt reflekterat över det förens nu när allting blev så klockrent.

Jag kollade runt på massor av filmer från olika tävlingar och har lagt märke till att jag alltid kommer bra och får ALLTID bra språng på första hindret. Sen efter det blir det lite huller om buller. Så jag kollade och såg snabbt att det är stor skillnad på hur jag rider mot första hindret och resten av banan. 
Mot första hindret sätter jag mig ner, har bra lagom kontakt med bettet och rider ordentligt. Sen typ lägger jag av efter att det gått bra på första hindret. Så min plan är att från och med idag tänka att alla hinder är första hindret, ta NY ansats mot varje hinder och verkligen rida. 

Som sagt, det har alltid egentligen varit självklart men jag tror aldrig jag har tänkt på det egenltigen. Så svårt att förklara, men nu taggar jag gärnet. Lilla Chuckis och jag ska visa vad vi kan. hihihi.

foto: johannagrant.se & almasfoton.blogg.se

Kommentarer
Postat av: erica

han är så himla fin din ponny! :)

2012-10-25 @ 21:58:59
URL: http://ericasponny.blogg.se
Postat av: lisa

Åhh, jag är likadan >< Har lätt för att tänka att man ska behålla rytmen hela rundan, men blir istället passiv och allt bara precis som du säger blir huller om buller istället!.. :<

2012-10-26 @ 00:44:22
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Elin

Ni är så fina ihop!:D

2012-10-26 @ 09:03:55
URL: http://Slowmotionphoto.blogg.se
Postat av: Malin W

Önskar dig lycka till med din nya idé! :D

2012-10-26 @ 16:52:49
URL: http://westergrenpictures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0