Om jag fick välja..

..skulle jag för längesen flyttat härifrån, tagit mitt liv och gjort något bra utav det. Men världen ser inte ut sån, jag kan inte ta beslut titt som tätt och gå min egna väg. Jag har ett liv att följa, ett liv att leva för att sedan dö. Allting är redan spikat och klart, någon person där ute, om det så är Gud eller någon annan så är det NÅGON som har planerat mitt liv. Det är det som är så läskigt, för när det händer något i mitt liv så blir jag alltid förvänad över det, i samma stund som någon redan visste att det skulle hända.
Någon där ute visste redan att jag skulle födas, att jag skulle bo i Kalmar, att jag skulle ha en resande pappa, någon där ute visste att jag skulle börja rida, att jag skulle vilja döda mig själv, att jag skulle möta den underbaraste individen på jorden och någon där ute visste att jag skulle bli sviken, känna känslan att någon drar ut ditt hjärta ur kroppen. Allting var planerat från alla första början, ingenting jag gör i mitt liv kommer vara oväntat för den som planerat det, det är bara oväntat för mig och folk i min omgivning.

Men om allting nu händer för en anledning, vad finns det då för anledning till alla stunder man mår som sämst? När du mår så dåligt att det känns som att någon försöker döda dig inifrån. Det har jag inget svar på, och jag lär aldrig få reda på det heller. Jag bara vet att det är meningen att det ska vara så. Jag föll för någon som sårade mig så djupt att jag själv inte längre kan kontrollera det, han kontrollerar min sömn, vad jag äter, vad jag gör och när jag gråter. Det är som en mardröm, and i hate it. Och en sak är säker, jag hade aldrig, ALDRIG klarat mig ur det här om jag inte hade min häst. Jag kan kolla honom i ögonen och det känns som att han förstår mig, bara hästmänniskor förstår känslan. Och då börjar jag undra, var det meningen att Chuck skulle komma in i mitt liv för att jag skulle klara mig ur dessa jobbiga stunder? För jag vet inte om jag hade suttit här och skrivit detta nu om jag inte hade haft honom. Jag älskar honom så otroligt mycket.

Men vad ska då stå vid min sida när jag inte har kvar honom? Eller är det då planen på mitt liv vänder och allting bli bra igen, jag blir aldrig sårad, jag blir aldrig skadad osv, är det då jag ska få uppleva den bra sidan av livet? OM jag bara fick tjuvläsa mitt liv, jag är så nyfiken på om det är så värt att leva som vissa säger, eller kommer det fortsätta i samma gamla spår? För jag är så trött på att vara mig, samma gamla jag och jag är så ledsen just nu. Sen om det beror på min jäkla förkylning eller mitt liv har jag ingen aning om. Allt jag vet är att jag vill veta vad som kommer hända i mitt liv och att mitt huvud BRINNER.
THE END.
foto: almasfoton.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Allting händer av en mening, men är den där boken verkligen skriven, boken om ditt liv? Jag tror den boken går att sudda och ändra, livet blir vad du gör det till. Boken går att reglera genom de val du ställs inför i livet.

När något du inte vill händer så händer det för en mening, hur mycket du än vill sudda i boken hände det för det går inte att sudda bort, det händer för att släppa in något som kommer göra det bättre i slutändan!

Till slut inser man nog att misstag är till för att göras och alla misstag du gjort i ditt liv har lett till något bra.. <3

Du vet väl att "han" inte var rätt för dig? Han är inte värd dig eller kommer boken att ändras?

2012-10-03 @ 22:40:10
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Petra

Stor kram på dig Carro, allt är inte förutbestämt. Du har många år att ta många och stora och små beslut på. Det är jag säker på !
Sen är det inte motorvägar i livet. Utan nästan alltid krokiga, snirkliga, farliga, jävliga och alldeles underbart vackra vägar och alla de bra vägarna önskar jag dig just nu ! Och framförallt att du får vara frisk !
Kram o tack för att jag fick rida idag. Superkul och pengar kommer kontot som förra gången. Hälsa mamsen det !
<3

Svar: Vad glad jag blir Petra, tack!Som sagt inga problem, ska hälsa det :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-03 @ 22:57:03
Postat av: Siri

Hästar är otroliga varelser när man väl får ett band med dem. Utan dem.. åhh, ja vet inte vad man hade gjort utan dem i svåra stunder..
Kämpa på Carro även om du vill kolla in i framtiden haha :)

Måste även säga att bilden är riktigt cool, det är något med bilden som gör att man fångas till den!

2012-10-03 @ 22:59:44
URL: http://sirieinarsson.blogg.se
Postat av: majja

har han dissat någon som du är han inte värd dig för han dissade den bästa och underbaraste människan som existerar på jorden!!

du är bäst, grymmast, underbarast och finast och det vet du redan att jag tycker. och saken är den att jag tänker inte säga att allt kommer bli bra för det kan jag inte garantera men jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det blir bättre för de förtjänar du verkligen! och vet du en sak? om du skulle försvinna skulle jag aldrig kunna leva ordentligt igen om ens alls. du är bäst, verkligen BÄST och du är mitt hjärta. du klarar detta vännen min och jag finns ALLTID här för dig när det än är.

älskar dig tokmycket finaste du!

Svar: Kan inte kommentera på din blogg så skriver här!Jag är helt ordlös, vilket jag alltid blir när du skriver saker till mig, eftersom jag alltid försöker få dig att inse att du är bättre än mig, men jag brukar ge upp halvvägs.Det finns ingen person som förstår så mycket som du och som jag verkligen kan vara mig själv med.
Jag ska leva för dig hjärtat, för jag älskar dig så galet mycket, bästa underbara finaste du, saknar dig hjärtat. Så att det gör ont!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-03 @ 23:08:09
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se
Postat av: Johanna Grant

Allting blir vad du gör det till och allting händer av en anledning. När det inträffar tråkiga och sorgliga saker så inträffar även de av en anledning och du kommer att lära dig något av det. Så ser jag på allt.

Vill du ändra på något i ditt liv så försök med det då, låt inte ditt liv ligga i någon annans händer, det är ditt liv och du som bestämmer över det. Du är en sån himla fantastisk person Carro, det ska du veta och jag vill att du ska veta att jag alltid finns här om det är något också, bara så du vet. kram<3

2012-10-04 @ 11:46:17
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Emelie Boberg

Det här var det mest undebara, bästa och intressantaste inlägget jag någonsin läst. Seriöst Caroline, du är en helt fantastisk människa! Jag ska spara detta inlägget och läsa det när jag behöver. Om och om igen. Kram <3

2012-10-05 @ 13:42:24
Postat av: Elin

You can't have have a rainbow without a little rain!
Snart vänder det, Carro, det kommer bli bättre än det någonsin varit, ha den inställningen, ALLT kan hända!

Oj vad poetisk jag lät då, haha, men tänker man att allt är skit och man inte klarar det, så blir allt skit också. Tänk positivt, stay strong!:)

2012-10-05 @ 18:46:27
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0