Spara spara

Jag ångrade mig sisådär på någon dag bara. Jag skiter i om jag inte kommer fortsätta rida när jag sålt Chuck, jag är utrustningsgalen och kan inte hjälpa att jag vill ha allting typ. Så jag tänker visst köpa ett par stövlar och en hjälm, och såklart pannbandet, även om jag har en HEL del som jag också suktar efter.. Schabrak, tyglar, kavaj, väst och gud vet vad. Och eftersom jag sliter väldigt mycket på mina saker så känner jag ingen större lust att sälja saker heller, för det jag inte vill ha längre är ju typ ändå påväg att trilla ihop. Så det blir att spara på annat sätt.

Jag tror att jag kommer kunna köpa ett par stövlar om kanske någon månad, eller lagom till stockholm horse show. Den 12 oktober(som är riktigt snart) så kommer jag att få 2000 kr av en i min släkt. Jag vann ett vadslag och får därför 2000kr, haha. KING!
Sen ska jag försöka spara ihop till den jäkla hjälmen också, det lär ta ännu längre tid dock, men en dag ska den vara min, antingen den eller en svart GPA tone in tone. Senare problem dock.
Sen under tiden när jag sparar ska jag försöka klämma in ett par tyglar och en kavaj. Problemet är dock att jag inte har ett träd där det växer pengar. Så om några år borde jag ha köpt allting. Dock kommer jag nog vilja ha andra saker då.. haha.
Dessutom vill jag ha en svart racesafe väst som är lite mindre än mammas, den är lite stor på mig. Jag håller på att gå ur mitt gamla skal som är blått och över till svart.

Dessutom fick jag en idé nu när mina tretorn stövlar är helt kassa och fula tänkte jag testa att blinga dom. KANSKE! Det kanske blir lite grymt trots allt.

Sjukt onödigt inlägg, men jag viiiiilllllll! DRÖMMER MIG BORT.

Kommentarer
Postat av: Marina - meagaiin

Ett tips :

Om du vill köpa dessa saker fast ännu billigare så kan du göra detta på Tradera. Personer säljer saker som är oanvända och mkt billigare än i butikerna. Så slipper du sparar lika länge ! Det finns allt, kläder, schabrak osv ;)

Svar: thankyou ;)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-07 @ 15:51:12
URL: http://meagaiin.bloggplatsen.se
Postat av: Mollie

Ridstövlarna är ju bara för snygga :)

2012-10-07 @ 17:45:25
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: Amanda

Köp från ebay!! Helt oanvända saker mycket billigare, köpte min ayr8 där 1000kr billigare, fick dock vänta ca 3 veckor men helt klart värt det :)

2012-10-07 @ 19:16:43
URL: http://natalieochamanda.blogg.se
Postat av: ida

Ska du sluta rida???? :( :)

2012-10-07 @ 20:39:09
URL: http://idabolander.blogg.se
Postat av: Amanda

Förlåt om detta är en känslig fråga, men ska du sälja Chuck när du fyller 18? Svara gärna till min blogg eller på din blogg, då jag inte ser ifall du svarar på min kommentar här. :)

Kram

2012-10-07 @ 20:47:27
URL: http://mandie.nu
Postat av: Esther

Vad coolt att blinga stövlarna. :) Jag tycker GPA hjälmen är snyggare en den andra :)

2012-10-08 @ 15:41:39
URL: http://estherjarvling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0