Chuck 13 september

Red på novabettet idag då han inte riktigt velat ta stöd i bettet, och jag kan lova att det blev helt tvärt om idag. Han la sig i handen ibland och blev ganska stark emellanåt. Men hellre det än ingen kontakt alls, om jag ska vara ärlig. 
Han var bitvis fin och bitvis krånglig, jag red mest lösgörande och försökte få med bakbenen och till min förvåning så lyssnade han faktiskt riktigt bra, inga större protester och inga problem att flytta honom, varken till höger eller vänster. Och det kändes som en hel del släppte från mina axlar då. Kan inte riktigt minnas senast han flyttade så lätt för båda skänklarna. Och nej han flöt inte heller bara ut, han satte under bakbenen och jobbade. Så det var verkligen bra. Dock var galoppen mindre bra..
Han blir gärna fyrtaktig, så jag testade att länga honom och öka på, då blir det bättre men så fort jag fångar upp honom så blir det lite fyrtaktigt, så man får ha en jävla massa ben, då blir det bra. Men galoppen var inget att hänga i julgranen om man säger så.

Men ett helt okej ridpass - helt klart påväg i rätt riktning!
i brist på bilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0