Chuck 22 september

Blev ett pass i ridhuset, gick sisådär. Jag hade det vanliga tredelade bettet och jag kan konstatera att han inte funkar så bra på det, han tar nästan aldrig samma stöd på det som både novabettet och det vanliga raka bettet. Så jag tror att jag kommer rida mer på dom betten framöver, kankse testa något nytt? Jag vill defenitivt testa hackamore på honom, det är bra variation. Men i alla fall tillbaka till ridpasset, eftersom att det också är väldigt tungt i ridhuset så blir det att han inte riktigt orkar och allting blir så "slafsigt". Nej det kändes inte alls bra faktiskt..
Idag ska jag rida ute i hopp om att det går bättre.

Kommentarer
Postat av: Elin

Rött är jättesnyggt på honom!:D

2012-09-23 @ 11:55:32
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kan ju tala om att hackamore är mycket skarpare än tex ett pelham, så trivs han på novabett kan du nog inte förvänta dig att han går likadant på ett hack. Vill du ha ett bettlöst ska du nog prova tex sidepull eller ett indianhack :)

2012-09-23 @ 17:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0