Chuck 5 september

Om 5 dagar har jag haft Chuck i hela 1 år, det käns ganksa lustigt faktiskt.. Men på våran ett års dag så vill jag gärna att det ska gå bra, så vilken tur att passet idag gick framåt. Jag tog honom på min lektion idag eftersom jag aldrig skulle hinna rida honom annars, och det var nog väldigt bra att jag gjorde det. Tina min ridlärare tömkörde ju honom i måndags så hon vet vilket helvete hans vänstersida är. Så hon hjälpte mig en hel del med den och i slutet var han nästan helt loss. Det krävs nog ett par gånger till innan han börjar bli sig lik igen men det är på god väg. 
Han släpper till så mycket och börjar verkligen arbeta så fort jag får igenom den sidan. Även om det kräver en hel del ben och sits. Och så behöver jag defenitivt denna hjälpen nu. Han har ju kommit undan så pass länge att det var svårt att komma ur det. Även om jag gjort helt rätt så har han vetat att han kan komma undan. Kan säga att det var knappt så att Tina kom åt honom i måndags när hon tömkörde och tina är riktigt duktig. Då insåg jag hur illa det faktiskt var. 

Så jag kan inte vara mer tacksam över den hjälpen jag fått nu. Om några veckor är vi back on track! Imorgon får han vila och på fredag ska han ridas igenom ordentligt igen, sen taggar vi tävling lördag och söndagen! Är jätte jätte jätte jätte taggad, haha, JA!!

Jag ska slänga ihop mina outfits i ett collage, skriva pepp inlägg osv. Det är såååå mycket på G, men ni får vänta tills på fredag! Mohaha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0