Filmsnutt

Kollade igenom filmerna och många är skakiga, dessutom är det mååånga korta filmsnuttar och orkar inte redigera en massa när det ändå är lite skakigt. Men jag an kolla på det hemma i alla fall! ;)
Tog en utav dom minst skakiga, det är från avtravningen. Min sits är KATASTROFAL, men jag kanske kan skylla på att jag var helt slut, hade ridit ordentligt med sitsen i nästan en timme så var väll helt slut. Så jag ökade på honom och tänjde på gränserna och antar att jag slappnade av lite mycket. Så snälla, klaga inte!
 
 

Kommentarer
Postat av: Siri

Ser ju riktigt fint ut! Snygga ni är :)

2012-09-02 @ 22:08:03
URL: http://sirieinarsson.blogg.se
Postat av: lisa

Jo.. hehe. SM är nog ärligt talat out of my reach, det finns inte tillräckligt med tid. Men jag kommer defenitivt och hejjar på när du tävlar SM! ;)

2012-09-02 @ 22:34:27
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag tycker att det ser riktigt bra ut! Din sits är bra tycker jag! För om du tycker att din är katastrofal, så har du inte sett min! ;)

2012-09-02 @ 22:41:13
URL: http://www.ponnitjejens.blogg.se
Postat av: Anna

Kan inte du berätta om dina erfarenheter med kimblewick? Fördelar, nackdelar? Hur det fungerar osv? :)
Din sits är inte alls katastrof :D

Svar: Jag är inget proffs på bett så kan dra det lite snabbt för dig bara.. Det är ett betydligt skarpare bett, men chuck blir inte så mycket lugnare på det. I hoppningen är han i princip samma häst förutom att han börjar stanna och hoppa kråkhopp. Det är för att han känner sig såpass instängd.. Men detta är alltså på Chuck. Jag har inte ridit med det på någon annan så kan inte utgå från någon annan än Chuck. Men vissa starka/pigga hästar funkar det säkert superbra på.
Jag brukar använda det ibland när jag rider ut för att han ska fokusera på mig och inte allt annat, då funkar det bra!
Brukar faktiskt inte rida med det i dressyren men nu har han varit så tjafsig och stel så testade det och det funkade. Han blir lite tung i handen (han brukar vara jättelätt i handen) och lägger sig gärna på bogarna så man får rida mycket mer.

Så ja det finns en hel de för och nackdelar - men jag tycker att man själv ska testa och känna efter, inte utgå ifrån vad andra tycker :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-03 @ 08:51:17
Postat av: Anni oveson

Han är verkligen MAGISK!

2012-09-03 @ 12:24:29
URL: http://teamoveson.blogg.se
Postat av: Evelina

Vilken trav!!! :O

2012-09-03 @ 20:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0