Stretching

Glömde ju säga att igår när Malin var och kollade på Chucks sadel så kände hon även igenom nästan hela honom, halsen, bogarna, ryggen, rumpan osv och hon tyckte han var mjuk och fin i musklerna - dock behöver han ju bygga på sig lite. Men hon tyckte han var lite stel i bogarna - vilket jag defenitivt kan hålla med om. Dels kommer det bli bättre nu när sadeln ligger bra och dels kommer jag börja stretcha mer. Jag stretchar redan ryggen, rumpan och frambenen. Bakbenen har inte behövts och bra är det för det är inte det lättaste på en bakbensrädd häst. Men nu tänker jag även börja stretcha bogarna och halsen mer i hopp om en mjukare ponny. Såklart blir han inte mjuk bara av lite stretching, men blandat med mycket lösgörande, flytta, ställa, böja osv så lär han snart vara loss i båda sidorna! Förövrigt kan jag verkligen rekommendera Malin, bra på alla sätt och vis, noggrann och förklarar bra, hon vill att kunden ska förstå varför hon gör som hon gör osv. Ni hittar hennes kontaktuppgifter på denna sidan under länken kontakta oss: http://ridin.se/ 



Brukar ni stretcha era hästar efter hårda pass?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ridin är så jävla proffsiga! Så där fick du verkligen bra, kunnig ovh erfaren hjälp! :)

2012-09-18 @ 10:12:54
URL: http://alexisen.blogg.se
Postat av: Tilda

Jag försöker stretcha min ponny varje dag. Gör några utav övningarna ovan. :) Han är redan väldigt mjuk i kroppen men genom att göra övning 5 så kan han länga steget mer i både mellantraven och mellangaloppen.
Alltid bra att strecha och massera så de är avslappnade och ganska mjuka innan man börjar så man inte behöver lägga så mycket fokus på lsgörande arbete utan på "dagens fokusering". :D

2012-09-18 @ 15:54:58
Postat av: mathilda svensson

ja det gör jag absolut, tycker det är snällast mot hästen. vi mår ju inte så bra dagen efter om vi inte har stretchat när vi har tränat så vi vet ju hur det känns. vet inte riktigt om hästarna känner samma sak. men är det efter hoppträning/tävling, dressyrträning och när jag har travat lång i skogen (konditionspass)

2012-09-18 @ 16:14:59
URL: http://baraaamathilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0