Tömkörning och sadelkoll

Tina tömkörde Chuck idag och det gick bra tycker jag. Han tar gärna sin lilla tid innan han släpper igenom helt och han fattar ju inte riktigt allt ännu. Men när han väl släpper - då jäklar är han fin. Om han hade varit så hela tiden så kan jag lova att han hade kunnat få riktigt höga poäng i dressyren. I slutet testade även jag lite, och jag kan inte påstå att han var lätt. Jag har tömkört några av ridskolans ponnyer ibland på teorilektioner osv, men dom är oftast ganksa "vana" vid det så Chuck var defenitivt en utmaning, stark och vinglig och förstår inte riktigt, men jag tror det kommer bli bra med lite träning!

Senare kom även Malin Jarnesjö och skulle kolla på hans sadel och eventuellt prova ut en ny. Men vi var lyckligt lottade och behövde ingen ny sadel, endast en ny padd. Så vi köpte en padd av henne direkt - en Mattes padd som man kan lägga inlägg i. Nu har vi stoppat upp den framtill då sadeln är lite bred. Sen ska vi kolla den igen om ca 2-3 månader för att förhoppningsvis kunna ta ut lite ur padden om han musklat på sig mer! 
Så nu har vi kollat det vi tyckte var mest misstänksamt, om han fortsätter sparka sådär mycket så kanske vi ska kolla upp honom.. Men det känns bra såhär i alla fall, han var SÅ fin när jag red, red ju lite snabbt när hon skulle kolla på sadeln och det märket att han var genomjobbad, fin fin!!
Var även och bytte min luva mot en full idag, ska se om den sitter bättre!

Kommentarer
Postat av: Bella

Vad bra att det gick att lösa på ett enkelt sätt - hade det på känn! :D

2012-09-17 @ 22:54:33
URL: http://www.equuscabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0