Vad man vill höra och inte höra?

Jag tycker det är superroligt att ni läsare bryr er om mig och Chuck, men ibland skulle det vara roligt med folk som bryr sig på rätt sätt. Precis som sara skrev i kommentaren här under så har jag fått många snälla kommentarer om massor av andra hästar som varit skadade hit och dit. Men det är inte det första man vill höra efter en dålig runda/dag. Jag har umgåtts och pratat med många barn och vuxna från Kalmar nu i helgen och inte en enda har sagt ett ord om att han kan ha ont. Många säger att alla har dåliga dagar, kolla med din tränare eller andra liknande saker. DET är vad man vill höra. Jag tror faktiskt inte att han har ont, jag har haft Chuck i 1 år imorgon och jag vet att han har ett humör, och det är ju jag som rider som känner. 
Grejen är att jag påverkas väldigt mycket av er, mina bloggläsare och vad ni skriver till mig. Så hela natten och idag har jag gått runt och funderat på allt vad det skulle kunna vara, på om det kanske blir samma sak med Chuck som en utav mina läsares hästar som aldrig mer gick att rida osv osv. Jag blir mörkrädd av alla tankar som snurrat i mitt huvud och det kan precis lika gärna vara därför han fortsatte sparka idag. 

Jag förstår att många av er skriver detta för att ni tänker på mig och vill mitt bästa. Men om jag skriver att vi kanske ska kolla upp honom om det inte blir bättre så tror jag faktiskt att veterinären skulle hitta felet om det var något fel. 
För jag blir verkligen fundersam, ledsen, otaggad och ett stort frågetecken när vissa av er redan bestämt er för att han har ont. I vissa kommentarer kan det stå att dom hoppas att han blir bättre snart och att vi kan hitta vart han har ont. Sen kanske ni inte menade så, men det var så det stod. Alla gör vi misstag och jag skriver inte detta som något argt svar på alla kommentarer för jag blir glad över att ni bryr er, även om det ibland blir lite fel. Men jag påverkas faktiskt väldigt mycket över vad ni skriver och just därför vill jag förklara för er hur jag tänker. Annars är ni superbra bloggläsare och jag älskar er!

Två kommentarer som jag verkligen ville ha, det är så det ska se ut!
 (Jag kan inte redigera bort ip-nummerna, men jag antar att det inte spelar någon roll?)

Kommentarer
Postat av: Sofia Wickström

Tycker samma sak som Sara och Lisa, det är ingen som kan säga att du måste åka in till kliniken på en gång, Alla kan sura ihop ibland, Och som du sa om det verkligen ska vara något så är det väll sadlen.
Men du bestämmer över din ponny!

2012-09-09 @ 15:10:10
Postat av: Daniela - Tävlingsryttare

Hejsan!
Tänkte bara berätta att jag såg Dusty idag! Lika fin som på bilderna verkligen :)

Han såg frisk och välmående ut i alla fall :)

2012-09-09 @ 15:11:19
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: Felicia Allansson

Håller med dom halvt om halvt...
Håller med om att släppa kraven och att nollan kommer när du minst annar det :)
Men jag håller inte med om det med att han har en dålig dag! Sa du inte att han har gjort så i tre månader?? Har han haft en dålig dag i tre månader då? Du får åka in och rönka honom om du vill, men jag skulle gjort det om han hållit på så i tre månader, eller iallafall kollat upp sadel och ryggen...
Det var bara den jag tyckte men såklart väljer du själv :)

2012-09-09 @ 15:59:15
Postat av: Alexandra

Håller med felicia, om det fortsätter och inte släpper det han håller på med är ett ordentlig koll nästa grej på listan. Kiropraktor- Kanske gått omkull i hagen och fått en låsning i höften eller ngt?

Munnen- (om det inte var nyligen ni kollade den) då han reagera mycket när du tog tag i han

Ryggen- Jag har haft två hästar med dolt fel. Ändrat sadlar, bett, kiropraktor, biolight you name it!

De har surat, dragit okontrollerat osv och de hade ryggproblem som inte synts på besiktningen då det satt djupare...

Så definitivt kolla upp! :) Håller alla tummar att ni hittar det som störde han i helgen :)

2012-09-09 @ 17:16:19
URL: http://alexisen.blogg.se
Postat av: Amanda Niklasson

Hej! Jag tänkte bara säga att jag läser din blogg varje dag, du är en stor förebild! Och nu till min lilla fråga.. Skulle du vilja göra en "gästbloggning" på min blogg? Om du bara skriver en kommentar på min blogg eller svarar här så kanske vi kan se ? ^^ Det skulle vara väldigt kul i alla fall! :D

2012-09-09 @ 17:24:01
URL: http://www.amaanda.blo.gg
Postat av: Emelie

1 ÅR????? herregud!! Vad ni är duktiga! Okej, det där trodde jag aldrig. Visste att jag läste fel så tog sakta om meningen, men nej. Det stod rätt. Ett år? Skämtar du! ni är så superduktiga :) Hoppas han slutar och att det bara är lite "trött på livet, för stunden" liksom ;)

2012-09-09 @ 21:41:32
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0