Blandad dag med blandade känslor

Ska fatta mig kort. Är riktigt besviken över min och ponnyns insats idag.

LBn så blev jag tredjeplacerad av 16 starter. Dubelnolla, men känslan var hemsk. Jag hade ludd på hacket för att få honom lite mindre känslig och det var inget problem med det, men han hoppade inte upp sig ett skit. Hoppade rakt in i varje hinder typ, var i mer än hälften av bommarna rejält och jag fattar ärligt inte varfr dom inte flög? Skäms över denna ritten, visst gick jag in med ett jävla anamma, men det ska inte behöva kännas och se ut såhär för det. Riktigt dålig runda.

LAn flög jag av. Tog av luddet här och snurrade dit något varv med en flexlinda runt kedjan för att få ett mellanting. Han var fin på framhoppningen men väl inne på banan blev han stark. Jag red mycket med sätet på framridnignen men på banan var jag tvungen att hålla som bara den. Även här hoppade han riktigt slarvigt, var i många av bommarna. Vi kom i ett framåtläge in i kombinationen och jag hade ingen chans att korta honom där så rev b-hindret. Sedan tänkte Chuck kasta sig över femman, alltså han attackerade och då valde jag att stanna honom för att han ska lära sig. Fick sedan ett stopp på sjuan som var en snäv tillbakasväng, fick inget bra flyt i galoppen genom svängen och jag flög. Kass runda även detta. 

Måste helt enkelt lära mig att rida på kedjan. Det är så satans i helvete jävla sjukt svårt, och jag hade hoppats på att man kunde få något "mellanläge", men nepp.. Bara att träna igen. Tänkte lydnadsträna honom hemma med bommar lite i veckan, sedan är det tävling på fredag och då hoppas jag det går bättre.
 


Annan grej som gjorde min dag väldigt ostabil var att jag fick reda på att min gamla ponny flyttat till ett nytt hem. Jag får ont i magen varje gång jag vet att han ska flytta, det kan ju bli samma sak igen och igen och igen. Har dock kollat in denna tjejens blogg och jag tycker hon ser duktig ut så jag hoppas för mitt liv att det funkar för dom. Min fina fina prins. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad heter tjejens blogg? :) Bara undrar :)

2013-08-11 @ 21:40:17
Postat av: jessica

Är det till khsk du ska på fredag? Isf kanske vi ses (kommer se dig iaf) för har min häst uppstallad där o ska tävla hela helgen o hjälpa till på banan när jag inte rider :)

2013-08-11 @ 21:55:31
URL: http://www.jemaax.blogg.se
Postat av: Ida klasson

Nu tycker jag faktiskt att du är orättvis mot dig själv Caroline! Jag var faktiskt också i Växjö idag, igår med för den delen och tävlade och såg även dina rundor. För det första, tycker jag inte alls att din LB runda var så illa som du beskriver! visst, kanske lite hackigt men du red bra, chuck ställde upp och hoppade jätte fint! Precis som det ska vara. Din LA runda var inte heller så himla dålig, det jag kan tycka är att det blir lite för hackigt, lite på och av sådär. Att du ska ha lite mer spagetti armar, lägga ner handen och ha den stilla och rida med rumpan och inte ratta för mycket. Men herregud, visst ser man att han är svår, ingen tvekan och du gör ett toppen jobb. Man ser verkligen att du försöker och att chuck försöker. Men jag tror att Chuck blir lite fundersam när det blir lite av och på och då blir dem ju gärna lite flacka i spången eftersom dem inte hinner få upp bena. Men han hoppade väldigt fint även i LA! För han är ju en väldigt känslig ponny, som älskar att hoppa och faktiskt ställer upp. Men att det kanske räcker för dig att lägga ner handen och mjuka för att han ska lugna sig i sitt ansikte, nacke och slappna av lite grann (även om det är svårt för taggade ponnyer på tävlingsplats, vet nämligen hur det är). MEN, jag vet inte. Jag är inget proffs och jag har inte heller ridit honom och jag har inte heller sett honom till vardags utan bara några få gånger på tävling. Som jag skrev innan så är han ju ingen lätt ponny, en ponny som är väldigt känslig som man måste ha tålamod med. Men du gör ett grymt arbete och det ska du verkligen ta åt dig! Nästa gång sitter nollan, det vet både du, jag och alla andra. Både du och Chuck har mycket kapacitet för framgång! Kör hårt! Massa kramar ♥ Ps, hoppas verkligen inte du tog illa upp för menar absolut inget illa!!

2013-08-11 @ 22:33:28
URL: http://iidaklasson.blogg.se
Postat av: Maja

Var inte så hård mot dig själv. Ge dig själv en klapp på axeln och var glad över det jobb du åstadkommer varenda ridpass. Alla har dåliga dagar, där man känner att allt blir fel, men det är inte alla som varje dag får sitta upp på en ponny vars humör är olika från dag till dag. Jag tror inte det är många som hade klarar av det på ett så oerhört bra sätt som du gör. Så om det här var en dålig dag och ni blev placerade, hur ser då en dag ut när allt sitter och känslan är suverän? Var stolt över allt ditt slit och jobb för ni är så mycket duktigare än vad du känner just nu. Kram!

2013-08-11 @ 22:55:13
URL: http://wildpieces.blogg.se
Postat av: Agnes Åberg

Var inte så hård mot dig själv, det är svårt. Chuck är en speciell ponny och det är inte många som reder ut sådana hästar, du gör ett bra jobb med honom och alla har sina up & downs. Snart så sitter det och ni gör en runda som har just DET! Ni är grymma ;D

Har fått ett liknande problem som ditt angående sår i munnen och ridning på hackamore. Skulle också vela ha ett mellanting för när man har bara kedjan blir det skarpt och svårt att rida på men med ludd blir som sagt hästen stark och det blir bara tungt. Känner att jag får mig en utmaning när det är dags att tävla på hacket ;)

2013-08-12 @ 08:51:32
URL: http://agnessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0