Chuck 7 augusti

Idag jäklar fick jag jobba, även C. Började med att värma upp honom i trav och han var över förväntan faktikst fin. Ganske seg i början så fick jobba igång honom lite. Sedan samlade jag mycket i kortare sträckor och då ville han gärna släppa bakkärran. Fick lägga spöt på rumpan och bara ha den där och då fick jag med bakbenen. Sedan behövde jag bara rida nästa gång för då fattade han.

La sedan in en bom på meddellinjen att galoppera över. Han har svårt i höger varv och vill gärna byta till vänster så fick jobbamycket med det. Och att han inte skulle springa iväg osv. Vi hade några smååfajter innan han fattade. När han gjorde det bra gav jag mig då han var helt genomblöt av svett. Så jag ska faktiskt inte klaga över dagens pass. Sara som satt på marken tyckte nog det såg ganska hemskt ut ibland, haha. Men det är ju känslan som räknas.

dat face.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0