Ridpass idag

Idag trimmade jag C i paddocken. Hade satt dit en kedja på hacket och jag vet inte om det var så mycket bättre. Han var mjuk och fin men jag tror det mest berodde på massagen igår.. 

Ibland sparkade han bakut osv, precis som han gjorde när jag red utan ludd på kedjan på pelhambettet. Han var ganska känslig och jag fick vara väldigt försiktig för att han inte skulle explodera. Jag tror att det kan göra att jag får bättre "pli" på honom, men jag tror även att han kommer bli förbannad på den och inte gå framåt över huvudtaget. Jag får helt enkelt se när vi tar fram hinder.

Som sagt, passet gick faktiskt ganska bra. Även galoppen funkade bra, vilket inte är så ofta. Tror han behövde lite mjukgörande för kroppen. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rider du fortfarande den där adennern som står/ stog i ditt stall? :)

Svar: nepp :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-03 @ 19:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0