And I was like, how about take a chillpill.

Hahaha, alltså vad har jag gett mig in på? Jag började rida fram och hade inte ens tänk tanken att trava innan han taktade runt. I traven sprang han på sidan och skulle titta på allt. Inne på framhoppningen blev han helt CRAZY, bokstavligt. Jag hängde på sidan flera gånger. Så jag fick lixom hoppa ett språng sedan styra in i staketet för att stå i några minuter innan jag tog nästa språng. Försökte skritta, men han sprang på sidan, hoppade luftsprång och sparkade osv. Alltså HELT galen. Tänkte stryka mig, men jag och mitt jävla anamma gjorde att vi red i alla fall. 
Han hoppade superfint inne på banan, luftiga språng. Visst hängde jag lite här och var och hade inte så mycket kontroll. Värst blev det efter 6an, skulle upp på en kombination och jag bokstavligt kunde inte hålla honom. Tyglarna flög ur mina händer gång på gång, hade ingen chans att styra unden så det vara bara att hoppas på det bästa. Han klippte kombinationen, var i båda ganska rejält och jag trodde såklart att han rev. 
Så därefter samlade jag ihop mina tyglar som var någon annan stans än i mina händer, gjorde halt och tog sedan hinder nummer ett för att tagga ner. Det var två hinder kvar, en oxer och sedan böjd linje in i kombination och jag ville inte hoppa kombinationen. Alltså jag utgick.

Väl ute fick jag höra att vi inte rev kombinationen?! Alltså varför? Jag hade till 100% varit nolla om jag fortsatt rida. Om jag hade orkat vill säga. Är i alla fall nöjd över min insats, det var fasen inte lätt kan jag påstå. Imorgn åker gummityglarna på, luddet på hacket ska bort och så går jag in med ännu mer jävla anamma. Det får väll gå fort om det vill, haha.
Ja, Chuck ser åtminstone glad och nöjd ut ;)

OM någon har bild på oss fårn helgen får ni mer än gärna skicka till min mail: [email protected].

Kommentarer
Postat av: Anna Staaf

Är livrädd att det där ska hända mig!! Har ett läderhack just nu .. Sture hänger sig makalöst i hacket när jag hoppar honom, har du kedja på ditt? :)

2013-07-20 @ 20:38:10
URL: http://annastaafs.se
Postat av: Nyfiken!

Såg att du gick banan med en tjej som hade en "ponnyakuten" jacka på sej, får man fråga vem det var? :)

Svar: Det är min kompis Sara, hihih. Eftersom det redan stått på ponnysanning kan jag nog svara. trollponny.blogg.se :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-20 @ 23:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0