C 14/7

Idag red jag på hacket, jag kan ju rida med bett nu egentligen men ja. Eftersom jag jobbade mycket i galoppen igår fick det bli mer travjobb idag. Han var genomriden sedan igår så det var inte mycket jag kunde göra. Hacket är alltid lite knixigt att rida på, så jag kämpar på. Tog några småskutt mot slutet. Har inte hoppat honom på över två veckor så ville bara känna lite inför imorgon. Det var ett hinder (läs cavaletti) på ca 40 cm med en galoppbom på varje sida för att bromsa upp honom lite. Man får ju hålla som satan, men annars gick det bra.

Något roligt jag kommit på efter AW.. Innan hatade jag att sitta ner i traven, gjorde det aldrig och det var det värsta jag visste. Nu är det helt tvärtom, vartenda pass jag ridit efter AW har jag suttit ner hela tiden i princip, det tråkigaste på hela passet är när jag travar fram och av, för då måste jag rida lätt. 
Min sits har blivit så mycket bättre så jag känner mig lixom duktig när jag sitter ner. Då vill jag ju såklart sitta ännu mer.

bild från förra sommaren

Kommentarer
Postat av: Ida

Så fin!

2013-07-14 @ 18:51:21
URL: http://idatrofast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0