Chuck igår

Jag och mamma har pratat om att jag skulle hoppa honom någon dag denna veckan för att "lugna ner" honom lite på hacket. Sedan skulle Sara komma så jag tänkte jag kan ta det då. Jag red fram, försökte få honom någorlunda lös i sidorna, böja och försöka få med kroppen. Det var inte mycket att hänga i julgranen kan jag inte påstå men jag ville inte ta upp värsta fajten med honom då. Hoppade sedan några språng på ett räcke och han var jättelugn, han har alltid energi men han lyssnade verkligen och ja, det var helt sjukt så jag slängde upp Sara direkt.

Sara red C väldigt bra för att vara på hack. Hon är den som ridit honom mest bestämt av alla som ridit honom i alla fall. Många blir ju lite annorlunda när det är någon annans häst men jag tyckte hon skötte det bra. Hoppade några språng med och det gick toppen. Även om det inte var ett jobbigt pass så verkade Chuck tycka det, han var svettig och trött efteråt så det var ju bra.

Idag tänkte jag att han skulle gå ett riktigt dressyrpass.
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrietta

Fint han hoppar!

2013-07-25 @ 13:08:40
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0