Chuck today

Blev lite ändrade planer för dagens ridpass. Redan kl 8 imorse var det 19 grader och när jag skulle rida ca halv 10 var det typ 25 grader varmt. Jag skulle inte palla ett dressyrpass så drog ut på en uteritt istället. Skrittade bort till en galoppväg där jag sedan galopperade utan stopp. Den är ca 2-2,5 km skulle jag tro. Så sammanlagt galopperade vi 4-5km i sträck utan stopp, endast stannade och vände sedan galopp igen. Han var helt genomsvett efter.

Tränade även mycket på att han inte skulle hänga sig på hacket, så fort han blev lite tung släppte jag på tyglarna så han fick bära upp sig själv. Gjorde ju inget att det gick snabbt då lixom. I slutet var det lite jobbigare då han var en aning trött. 
Skrittade sedan hem igen.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Westergren

Oj det var en bra konditionsträning :D kanske jag med borde testa... På mig själv.. ;)

2013-07-18 @ 21:26:58
URL: http://westergrenpictures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0