Första jobbdagen

Nu ärr mitt sommarlov officiellt "slut". För idag börjar mitt sommarjobb. Rätt chill endån, jag jobbar endast 3 veckor, 4 timmar varje dag. Men jag kände att nej, jag vill inte jobba hela sommaren. Det är sommarlov jag ska ha och det hade jag inte kunnat ha om jag jobbade hela sommaren. Visst får man ta smällen att man är i pricnip pank i slutet medan alla andra går runt med massa cash. 
Jag vet inte vart dessa sommarjobb finns men det heter PPP-plats (prova på praktik) och det söker man genom kommunen och är endast till för elever som går gymnasiet. Då jobbar man tre veckor och för varje vecka får man 1050 kr. Så sammanlagt blir det 3150 kr. Då kan jag alltid köpa något roligt. 

Varför lyckas jag alltid skiva så mycket om ingenting? Jag börjar jobba 07.30 så fick gå upp tidigt. När jag kommer hem igen ca 11.30 uppdaterar jag bloggen igen. OM jag lever vill säga.. Ska jobba på dagis och jag i all ära avskyr barn, det är bland det värsta jag vet. Hehe.

Ses senare
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också typ sånt jobb! Fast det heter städpatrullen och är för kommunen och det är två veckor, 4 timmar om dagen och får 66kr i timmen plus semester ersättning :)

2013-07-22 @ 07:07:43
Postat av: Elin

Jag hatar också barn... Haha över min döda kropp att jag skulle jobba på ett dagis xD

2013-07-22 @ 15:08:59
URL: http://elinnwallden.blogg.se
Postat av: Vanessa

I feel u. Barn är något åt det vidrigaste som finns ! Uörk. De luktar bajs,skriker,gråter, slåss, drar en i håret. Nä fy. Aldrig i hela mitt liv att ett dagis är något jag skulle vilja vara på. Jag står inte ens ut med att gå in i b affär om en unge står och skriker. Fy för, nä de borde va olagligt att gå ut från sitt hus med ett barn som är under 7 för efter 7 har de lite mera vett. Skämt å sido. Men nä fy. Hör av dig om du har några tips hur man kopplar bort allt sånt från hjärnan. Super blogg och chuck is så snnnyyygich ögonen dräglar. Maahh

2013-07-23 @ 18:00:29
URL: http://nattstad.se/vanessaandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0