I'm alive, and kicking

Nu tror nog en del att det gått åt helvete och att jag inte vill blogga på grund av det men sanningen är annorlunda. Min älskade mormor fyllde år idag så direkt efter tävlingen åkte vi till henne på kalas och kom hem först nu. Så det är färför bloggen stått tom under dagen. Sorry, my bad.

Chuckis var helt satans, sjukt, galet, jävla fin idag. Han hoppar hus när det väl gäller, no problems. Alltså bana på ca 1.05-1.10 hoppade han 20 cm över alla, och han tar inte ens i. Ponnyn har kapacitet, inget snack om saken. Men någon vinst blev det inte, någon nolla blev det inte heller. För är det inte ponnyn som är galen eller glömmer ett ben, ja då fasen är det ryttaren. Alltså det är skrattretande att jag kunde sumpa denna chansen så mycket. Hela banan felfritt, många tekniskt svåra svängar, två kombinationer, den första kort och den andra lång men båda med ett språng emellan. oxer-räcke i den ena dessutom. Han var inte i en enda bom, inte EN enda. Han lyssnade på mig hela banan, kortade och längde när det behövdes och sedan på hinder nummer nio tar jag tillbaka fasst än vi låg helt perfekt. Klart att han stannar, hur dum får jag vara. Sedan hoppade han den och tian klockrent igen. Alltså när ni ser filmen kommer ni tappa era hakor. Han hoppar helt sinnessjukt bra. 

Men så är det, ännu mer chanser för mig och C att få in flera rundor i LA som denna. 
Ni vet när jag fick stoppet så blev jag för en sekund jättearg på mig själv, sedan började jag skratta inombords. Det är lixom komiskt. 
Slutade på 7 fel, stopp + 3 tidsfel

Har dessutom märkt att jag pratar extremt mycket när jag är inne på banan. Har aldrig gjort det innan men nu säger jag något vid varje hinder. Om jag kommer nära säger jag: upp. Kommer vi lustigt och han hoppar säger jag bra efter. På vattenmattan morrar jag. Idag precis innan stoppet utbrast jag: "HOOOOPPPP!!" i hopp om att han skulle hoppa. Innan första hindret blev han rädd för något så jag bah: Nej men nu får du väll skärpa dig. Alltså jag pratar HELA tiden x)).
Foto: almasfoton.blogg.se / almasfoton
foto: fotohenke.se

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

Det är galet vad han hoppar. Tyckte han hoppade bra på filmen från igår men idag. VILKEN SKILLNAD. Underbart att se er gå framåt! Ni är grymma!

Svar: Jag menar, det är helt sinnes! :D haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-21 @ 22:43:49
URL: http://lisafager.horseorld.se
Postat av: M A T I L D A'

Jag som trodde jag var den enda... Jag kan verkligen inte vara tyst när jag hoppar! Kommer vi konstigt och hästen hoppar gör jag alltid ifrån mig konstiga läten. Kan vara allt från små skrik till "wooaah, DUUUUKTIIGG!" och morr ibland, och om vi river så låter det "jaa men lyft på benen då???" alltid något blir så fult sen om någon filmar haha!

Svar: Hahahaha, jag gjorde det aldrig innan, vet inte varför jag gör det nu. Hahahaha, du är inte ensam i alla fall, du har mig! ;)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-21 @ 23:28:39
URL: http://matildajjansson.webblogg.se
Postat av: Henny Vinlöf - blogg om hästar på olika nivåer!

Verkligen jättefin runda!! Vilken skillnad det har blivit på bara ett litet tag! Han börjar hoppa riktigt fint nu!!
Ta vara på all denna rutinen ni får på LA-banorna. Vet att det känns tråkigt att hela tiden ha ett nedslag för mycket för att kvala till MSV. men man får se det positivt, ni stärks av detta och får en massa rutin. Sen kommer det gå alldeles galant när ni rider MSV =)
Istället för de som kvalar upp med hjälp av tur, och väl där inte har kontrollen och skickligheten för att rida en bana på den nivån...

2013-07-22 @ 14:07:45
URL: http://hennyvinlof.blogg.se
Postat av: Thea

Supersnygga bilder!

2013-07-23 @ 20:35:59
URL: http://theasspace.blogg.se
Postat av: Catalina Lindberg

Söta bilder! :)

2013-07-23 @ 20:37:34
URL: http://catysdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0