Provocera

Vissa dagar är jag sprängdfylld av tankar och åsikter och jag vill sitta i timmar och skriva, skriva, skriva och skriva. Men ibland tar det helt enkelt stopp. Inte inuti mig, utan för att jag känner att jag trycker på känsliga ämnen. T.ex mitt inlägg om pessoabett, vet inte hur många gånger jag funderade över om det skulle publicerad eller inte, men jag gjorde det. Jag har så mycket åsikter i huvudet just nu som jag skulle vilja skrika ut, men det stoppar mig när jag ser "bekanta" personer göra det som jag så illa tycker om eller tycka tvärtom. Inte för att mina åsikter är pekade mot dom, med det är så många förstår det och tar in det. Pekat mot en själv.

Precis så är det med era kommentarer. Hur mycket ni än skriver "inget illa menat mot DIG, men DU gör ju faktiskt si eller så". Klart att jag tar det personligt. 

Igår skrev jag MINA tankar om Västervik och vips så fanns det några där som tog allt helt fel. Att jag skyllde min och Chucks ritt på Västervik. Jag kan säga det hundra gånger, jag menar det av hela min själ och mitt hjärta men jag hade en dålig känsla redan från att jag trillade av på framridningen. Den gick på gräs/grus och var ett bra underlag för Chuck. Även inne på framhoppningen hade jag en dålig känsla och det var annat underlag där än på tävlingsbanan så hur, hur och åter HUR tror ni att våran ritt blev som den blev pga underlaget? Jag kan säga att 90% var mitt fel, det är alltid ryttaren som ställer till det. Hade Chuck vetat vart han skulle så hade han lika gärna kunnat gå in och hoppa banan själv. Jag skyller INTE på tävlingsplatsen.

Och det är det som får så många att tro att man provocerar. Visst vet jag att åsikter drar besökare, så på så sätt provocerar jag. Men jag skulle aldrig sätta mig och skriva elaka saker eller texter som jag själv inte tror på för att få fler läsare. Allt jag skriver på min blogg är 100% äkta, jag ljuger aldrig. Så om jag skriver att jag inte skyller på tävlingsbanan så menar jag det.
Sedan att man ibland inte säger hela sanningen är en sak, men har jag nämnt något så är det sant. Skulle aldrig få för mig att ljuga eller skämta om något för att provocera mig lite fler läsare. ALDRIG.
 

Kommentarer
Postat av: mathilda

Carro skit i vad folk kommenterar för taskiga saker, dem är bara så avundsjuka på dig.
nationellt är inte lätt och absolut inte när du rider på hackarmore heller.
jag tycker ni är grymma, det är bara kämpa vidare alla har inte en enkel ponny och alla har inte en häst som hoppar hindrena helt själva.

kämpa på det gör jag efter varje tävling..:D

2013-07-28 @ 16:07:59
URL: http://jennieochmathilda.blogg.se
Postat av: Wilma

Jag skriver aldrig sånna inlägg för jag vill inte trampa nån på tårna eller bli missuppfattad vilket är lite tråkigt för ibland så skulle det vara kul med ett åsikts inlägg men jag vill som sagt inte ta upp den fighten...

Super bra blogg btw riktigt intressant och läsvärd :)

Svar: Känner lite samma sak ibland.. Tack fina du! :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-28 @ 16:30:56
URL: http://wilmappel.blogg.se
Postat av: emilie

skit i alla taskiga komentarerna det är bara dem som inte har nåt bättre för sig som tar tid och skriver elaka saker, dina åsiktsinlägg äger och du äger! fortsätt som du gör!
Kram emilie :)

2013-07-28 @ 18:19:49
URL: http://horeslife.blogg.se
Postat av: frida reuterskiöld

Men man går ju banan, då märker man om det är uppförsbacke / nedförsbacke... Så får man rida därefter... Så därför tyckte jag att det är onödigt att ge en utvärdering av en tävlingsplats där som du säger att du inte skyller på platsen.

2013-07-28 @ 20:22:06
URL: http://www.equestrianphoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0