Tobias Grönberg träning dag 2

HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY!!!!

Seriöst, jag är glad nu. Som sagt, allt händer av en anledning och kanske var det meningen att jag skulle rida C på hack. Det gick så bra idag. Alltså det hade ju gått bättre med bett, utan tvekan. Men det gick helt klart över förväntan för att vara på hack. Vi hoppade vattenmatta, mur(aldrig hoppat det med C innan), trekombination och även en mini-"vattengrav". Alltså en typ 2 meter lång vattenmatta. Han tvekade inte, stannade inte en enda gång. Han hoppade så fint helt enkelt. 

Det är jobbigt att rida och jag fick göra mycket övergångar, skrittvolter osv. Fick några lustiga språng och ibland kunde jag inte svänga över huvudtaget. Men delen mellan hindrerna kan jag träna på, han hoppade bra över hindrerna och det är ju trots allt huvudsaken.

Jag kan lixom inte riktigt inverka på samma sätt som på bett vilket är negativt i vissa tillfällen, men även bra. Eftersom jag inte kan kontrollera honom för mycket och lägga honom helt fel och korta ihop så mycket så får han tänka lite själv och ta egna beslut. Vilket är bra och jag tror det kan vara nytta för mig när jag sedan kan rida på bett igen.
Hoppade en bana i slutet på ca 1m-1,10m. Så LA borde inte vara några problem.

Det har varit mycket lärorikt att träna för Tobbe och jag hoppas att jag någon gång framöver får chansen att göra det igen.

Kommentarer
Postat av: .

så du kommer tävla superhelgen och västervik nu??? <3333 hoppas du svarar på kommentaren

Svar: Ja det är klart, wiii. Det kommer kanske inte gå helt superbra eller se supersnyggt ut, men det funkar! :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-16 @ 17:23:22
Postat av: Jannike

Rida med hack = ben, ben, ben och sits ;) Du kommer få värsta musklerna efter dom månaderna :) Så roligt att det gick så bra, trots inget bett i munnen :)

2013-07-17 @ 18:53:04
URL: http://jannikeochsurprise.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0