Dag två avklarad

Så nu är en till sjukt underbar dag avklarad. Jag hade tänkt mig att kunna blogga lite under dagen, men tidne finns inte. Måste hinna umgås med alla underbara människor istället.

Idag red vi i alla fall ett markarbetspass på morgonen men lite galoppbommar och övningar. Han var även idag sjukt fin och jag tyckte det mesta rullade på. Vi fick det lite knixigt ibland, men det släppte mer och mer under tiden. 

På eftermiddagspasset så gjorde vi nästan samma galoppövning, sedan la vi till en liten bom/hinder -serie på långsidan. Bom, hinder, trav direkt efter, galopp på ett hinder. Han var lite knixig första rundan men sedan gick han som en klocka. Jag är hög på livet nu, han är helt underbar att rida och Stefan ger mig massvis med bra tips.

Älskar alla lägardeltagarna också, alla snackar med alla och ALLA är verkligen underbarar. LOVE till er.
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Åh ska dit nästa vecka på Jump Camp B, längtar ihjäl mig haha! Har aldrig varit på AW innan men det verkar riktigt bra. Får man fråga lite saker? :) lite konstiga frågor men:
-Kom du dit i ridkläder eller 'vanliga' kläder?
-Ungefär hur länge är hästarna ute per dag och är det mycket gräs i hagarna? (Tänker på foderstaten)
-Om man inte har sadelskåp, finns det ett ställe att förvara grejerna på eller hur gör man då?
Så tacksam om du skulle svara på mina frågor! Tack för en bra blogg förresten :)

Svar: Jag kom dit i vanliga kläder, men många kommer såklart i ridkläder. Jag kan säga så att ingen kommer döma dig, alla är supertrevliga!Man delar två och två på en hage, så de flesta delar upp förmiddag/eftermiddag. Vissa har även ute hästan på natten. Det finns gräs, inga grushagar, men det är ju inga beteshagar direkt.. haha ;)

Det fins en sadelkammare att förvara grejer i, :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-06-25 @ 10:28:14
Postat av: A

Åh vad bra att du svarade! :) tack haha!
Ok låter bra, hästen blir iaf inte fetare än hon är nu då hehe.

2013-06-25 @ 17:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0