Svar del 1

Vad är du mest stolt över när det kommer till Chuck? 
Jag måste säga att det jag är absolut mest stolt över är mig själv. Det tålamodet jag har haft med den ponnyn, trots att jag just nu känner att vi ändå inte kommer komma dit jag vill. Just nu känns allt riiiktigt hopplöst. Men jag ger inte upp och det är jag storlt över. Kankse inte var svar på frågan - men jag gjorde om den lite..

Vad skulle du gjort om du någon kom fram till dig på tävling och ville köpa Chuck för en oerhört hög summa? Typ 500tusen.. 
Oj, jag hade nog inte tvekat. Jag hade låtit honom gå. Även om jag hade varit långt ifrån klar med honom och inte alls hade velat så måste jag tänka på annat också. Denna ponnyn har sugit ur maaasssoooor av pengar från min familj. Så jag hade sålt honom. Han ska ändå säljas en dag. DOCK hade jag inte sålt honom för dessa pengar om de var oseriösa.

Vad är det för skillnad mellan regionalt och nationellt, vad gör nationellt roligare?
Jag tycker det är roligare med lite tekniska banor, svängar osv. På regional nivå är banorna oftast lite mer snälla och det gör att jag får massor av transportsträckor och betänketid. Jag gillar när det är snabba vägar och svängar så att man inte behöver tänka så mycket.

Sist men inte minst.. Om Chuck kunde förvandlas till en människa en vecka, skulle ni gå varandra på nerverna eller skulle ni vara drömparet?
Haha, jag tror faktiskt att jag hade velat vara med honom varje sekund men han hade nog tyckt jag var ganska störande.

Kommer du ha kvar Chuck länge till? Eller vill/ska du köpa ny? Ni är verkligen hur fina som helst tillsammans.
Tanken var att jag skulle ha honom tills jag var färdig, alltså hela 2014. Men ju mer tiden går känner jag att jag inte vill sälja bara för att tiden är slut. I fall jag känner att vi har mer kvar att ge kommer jag hoppa honom avd b tills vi gjort det jag önskat. 
Jag har ingen aning om det blir en ny häst efter C, det får tiden utvisa. Tusen tack!

Har du något tips till mig som vill ha häst men har föräldrar som inte är så villiga?
TJATA.. haha

Vilken av alla dessa tävlingar har Chuck hoppat och gått bäst på? 
Utan tvekan senaste tävlingen som var i helgen. Båda LA klasserna på lördag & söndag.

Hur ser din drömkile ut? Har du någon på g? 
Oj, asso verkligen drömkille skulle nog vara ian somerhalder, mums. Nepp, jag är så singel som det går att bli.

Vem är din drömhäst och varför? (inte mellan Chuck & Dusty)
Isabella Nilssons Black Trump, för att hon verkar vara en rolig och händelsefull ponny

Hej hallå. Haha väldigt konstig fråga men måste man tvätta håret varje dag när man rider? Lär ju slita rätt skapligt haha förlåt för konstig fråga. Rider inte själv så.
Jag tvättar mitt hår ungefär var tredje dag, men varje gång jag ridit så duschar jag det. Det är nog en smaksak.

Hur ska du göra efter ponnytiden? 
När Chuck är såld ska jag fundera över vad jag vill. Antingen blir det en ny häst eller ett uppehåll så att jag kan åka ut och resa. Tror hästarna kommer vara en del av mig retsen av mitt liv.

Ska du rida Chuck hela året du är 18? 
Som det ser ut nu så ja.

Bästa minne med Chuck? 
Ingen aning faktiskt.. allt med honom som jag gör är underbart. Annars kanske AW förra året?

Favoritutrustning som du har? (Häst)
Men hallå? Ska jag säga en sak? Isåfall får det väll bli sadeln, den behövs ju ändå alltid ;)
 

Vilken tycker du är din snyggaste tävlingsoutfit? 
Hmm.. vet ingen outfit men något med mitt nya vinröda/guldiga CS schabrak.

Hur lång är du? 
167 cm

Hur mycket väger du? 
Lite för mycket, vill gå ner några kilo.

Hur långt vill du komma med Chuck? 
Jag har alltid haft målet att hoppa SM, men det är långt ifrån rimligt så vad ska man säga.. Jag vill starta msva.

Mountain horse stövlar/tretorn Falsterbo 
Soft Up/sprenger bow balance
Dyon/hööks träns
Veredus/fakeveredus

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0