Tandläkaren etc

Red ett pass på Chuckis som gick helt okej. Det är ett helvete att rida på hackamore, kan inte fatta att jag tyckte det var bra en gång? Men i alla fall, det funkade och han var helt okej fin. Testa att hoppa ett lite högre hinder idag på ca 60 cm. Det funkar, men han är stark som en oxe så vill inte veta hur det blir om jag skulle hoppa en bana på 1 m..

Sedan bar det av mot ATG för tandkoll och såret i hans mun. Pia som kollade visste inte heller var som hade kunnat orsaka det, inte något bett eller någon tand i alla fall, det skulle vara ganska omöjligt att det var en tand. Så vad vi tror är att han har fått något i munnen som gjort jacket, sedan har det aldrig fått en chans att läka då jag ridit med bett. Hon tyckte i alla fall att såret såg bra ut, inte irriterat eller så. Nu tyckte hon att jag skulle rida på hacket i ca en vecka och hon trodde det skulle vara helt läkt till lägret så jag kunde börja med bett då igen. Jag skulle kolla varje dag helt enkelt.
Så jag tycker det var goda nyheter. Tummen upp

Raspade även hans tänder som hade blivit lite vassa sedan sist, ca 9 månader.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0