Bara för att, haha

Idag gick Chuck inte alls bra, bara för att jag skrev tidigare att det alltid går bra så gick det såklart inte det idag. Jag hade tänkt att vara i ridhuset då paddocken är upptagen på måndagar mellan 6-8. Men inne i ridhuset har de börjat resna i hinderboden, så det var bommar längs hela väggarna och Chuck hann knappt komma in innan han fick spelet.
Så jag fick snäll nog vara i ena halvan av paddocken. Den halvan brukar jag dock aldrig rida i då det är lite djupare/tyngre underlag på vissa ställen där. Så han skulle såklart kolla på ALLT. Jag jobbade i alla fall på, tog strid efter strid utan något större resultat. Dessutom var det nog riktigt jobbigt för han att pulsa i underlaget. Men delvis gick han helt okej, travade bra över travbommarna osv. Så efter ett tag fick det räcka, helt genomsvett och säkert endel mjölksyra i benen.

Igår var jag så lycklig över att vi kunde galoppera på fyrkanten i vänster varv i ett bra tempo och i en bra form. Idag kunde vi inte ens galoppera på volt utan att han skulle trava med bakbenen, sparka och ha sig. 
Nya tag en annan dag! 

Hittad massor av bilder som är tagna av smackfotografering.com, vill ni se fler?

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart vi vill se bilder! :D

2013-05-21 @ 08:02:39
URL: http://westergrenpictures.blogg.se
Postat av: Ida

Skrev också på min blogg att dom flesta ridpass går bra nu, då gick nästa såklart inte bra... ;)

2013-05-21 @ 19:28:00
URL: http://Gartunarider.blogg.se
Postat av: Disa

Sjukt fint han hoppar alltså!

2013-05-22 @ 21:24:57
URL: http://ponnynempan.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0