Bästa NÅGONSIN

Jag säger det inte bara för att, utan idag den 29 maj 2013 red jag det bästa passet någonsin på Chuck. Jag har haft honom i ett och ett halvt år och inget ridpass kan mätas med detta. Det var helt magiskt, går inte att förklara. Han var inte helt loss i början, men efter 5-10 minuter i trav så släppte han helt och resten av passet var en dröm att rida. Jag kan faktiskt inte säga NÅGONTING som var dåligt med dagens pass. Han var avslappnad nästan hela tiden, jobbade genom hela kroppen, tog ett bra stöd i munnen och allt det där som man vill åt. Han var dock liite trött så jag fick rida en hel del, men det är förståligt. Ett hårt pass igår och sedan ett mellanhårt idag. Eftersom han gick så jäkla klockrent blev passet ca 30 minuter. Med nästan 40 minuters skritt sammanlagt före och efter.
Hade kunnat skriva en roman om dagens pass för det var så undrbart. Men istället avslutar jag här och tänkte ladda upp några filmer istället. Så håll koll ikväll!

Foto: almasfoton.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sara

Aww fina Chuckis<3 Va kul att de funka, som du har kämpat!

Säker på att du inte ska starta dressyr? ;)

2013-05-30 @ 18:06:27
URL: http://trollponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0