Gymkhana övningar?

Fick önskan om att tipsa om en gymkhana övning. Övning och övning, jag skulle mer säga något annat.. haha. Men jag ska berätta det allra roligaste man kan göra i gymkhana.
Det gäller dock att ha snälla hästar, fasst det har man nog alltid när det gäller att leka på hästen. För jag hoppas ni menar lekgymkhana och inte riktigt tävling?

Den är hur enkel som helst och man kan göra lite eget till den också. 
Det går till så att man sitter på hästen och på valfritt sätt ska längst ner, hoppa över en cavaletti, slalom, valfritt tempo eller liknande, det bestämmer man själv. Väl nere står det en person som tar emot hästen där man hoppar av och gör irlänsk julafton. (snurrar med huvudet på en pinne, ni vet?) Sedan ska man ta hästen och springa/gå tillbaka med den. Hur roligt som helst!
passande bild från google

Kommentarer
Postat av: Andrietta Svärdh

Jag vet vad det är men hade ingen aning om att det hette så, HAHAH!

2013-05-29 @ 17:13:56
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0