Lång dag - chuck

Kom hem för en 20 minuter sedan ungefär. Har alltså varit i stallet sedan kl 4 idag så känns som en halv evighet.

Det jag har hunnit med är att rida Chuck. Han gick helt okej idag, i traven är det inga problem alls. Han rullar på dag för dag, börjar bli lite enformigt nu så hoppas vi får nya roliga övningar imorgon.
Galoppen är fortfarande lite till och från, höger varv funkar oftast bra, men vänster är värre. Jag jobbar på det hela tiden och det brukar funka i slutänden, men det är ändå samma visa i början av allla passen. Men inget dumt pass inte, utan helt okej.

Jag har ven hunnit mocka, fixa mat och vatten till Chuck och en annan pålle. Putsat sadel+sadelgjord efter ett lerigt pass i paddocken. 

Och sist men inte minst kom hovis runt kvart i 9 och då var jag där till han var klar med Chuck och en annan häst. Åkte från stallet 22.10 och ä äntligen hemma, duschad och trött. Nu väntar sängen.
 

Kommentarer
Postat av: maja

Älskar din blogg!! Och Chuck är nog den finaste ponnyn jag sett, så himla fin och du rider så sjukt bra!

2013-05-28 @ 11:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0