Chuck

Chuck är en valack på 148 cm född 2004, importerad från Tyskland. Antar att det säger rätt så mycket?
Han är världens underbaraste ponny, enligt mig! Jag har haft honom i snart två år, och under denna tiden har vi hunnit starta 60 starter. Av dessa 60 starter är 25 gjorda i LA och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag säger att vi fortfarande inte är kvalade msv.
När jag köpte honom gick han inte i närheten av en vattenmatta, kunde ta upp till 10 minuter att få honom att hoppa över den och då sprakade han som en ninja för att han var så rädd. Detta är en av alla saker jag jobbat med under hela tiden jag har haft honom och det går bättre och bättre hela tiden.
Mitt mål med honom VAR SM. Och ta det lugnt nu, bara för att SM var mitt mål betyder det inte att vi kommer dit.
-"genom att sikta mot det omöjliga når vi högsta graden av det möjliga"

Jag vill att Chuck ska växa i sig själv och inse att han är 9 år och inte 5. Han har en enorm vilja och kapacitet, men alltid är det något som sätter stopp för oss. Vi kämpar på, framåt går det och snart är vi också med och slåss om placeringarna.
Vid sidan om hoppträningen och alla hopptävlingar så tränar jag en hel del dressyr, jag tycker det är väldigt kul att rida dressyr på Chuck då han kan bli riktigt fin även där. Och för att han behöver sätta väldigt mycket mer rygg och rumpmuskler. Han är sammarbetsvillig men gör inte mer än vad han behöver. Inte som i hoppningen i alla fall, där han nästan alltid är en bra bit över hinderna.

Lite kort och gott om min superstar! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Gud vad han ser fin ut på filmen! :) Ser ut att vara riktigt rolig att rida!

2012-08-16 @ 13:47:31
URL: http://wilmafur.blogg.se
Postat av: Anni Oveson

Jag har läst en hel del om din ponny på andras bloggar, bl a Johannas Grants. Har tänkt för mig själv att "sååå himla perfekt kan han väl ändå inte vara....?". Idag klickade jag mig in här på din blogg och jag är verkligen helt såld. VILKEN FANTASTISKT PONNY!! Det är många "storbloggare" som har riktigt fina ponnyer, men INGEN går ens att jämföras med Chuck. Kommer helt klart att bli en trogen läsare av din blogg :D

2012-08-16 @ 15:18:31
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Ida

Han är ruskigt vacker!

2012-08-28 @ 13:44:39
URL: http://thezhadow.blogg.se
Postat av: moa

Chuck är så otroligt vacker,jag dog första gången jag såg han!!!

Svar: hoppas du återuppstod då :D hehe, men tack!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-08 @ 14:13:49
Postat av: Ebba

Hej! Såg nu att det var du som var med på utagningen till Ponnyakuten, va hände med Dusty och varför har du inte kvar honom? :(

2012-10-11 @ 21:59:46
URL: http://Nocopri.blogg.se
Postat av: Hanna J

Jag tror bestämt att du har Sveriges snyggaste D-ponny!

Svar: haha men tackar man tackar :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-26 @ 01:02:47
Postat av: Julia Jansson

hur gör du så att filmen "fotar" när du typ hoppar.
alltså att det blinkar som att det knäpper kort?
skulle gärna vilja veta:)

Svar: jag klippte själva filmen och la in en bild emellan, alltså jag hade film från rundan och även bilder från rundan :) hoppas du fattar :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-28 @ 21:02:11
URL: http://juliajansson.blogg.se/
Postat av: a l e x a n d r a

Vet du vad det är för kamera och objektiv Johanna har fotat med på dem två understa bilderna? :)

Svar: Ingen aning faktiskt.. du får nog fråga henne :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-06-07 @ 23:05:59
URL: http://sjoblom.blogg.se
Postat av: Mopsen & Fiver

Otroligt snygg ponny! Läste en annans blogg om din ponny och tänkte så snygg är han väl ändå inte! Men snyggare än Briar. Han är nog den snyggaste hästen jag någonsin sett! Lycka till med att komma till ponny Sm! Det kommer ni säkert fixa! Ta det bara lugnt och ha inte för bråttom! ÅÅÅ Älskar Chuck!

2013-06-20 @ 01:46:04
URL: http://ponii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0