Svaren på frågestunden

Från Linn:
Vilken är din favorit häst av ridskolans hästar? 
Jag älskar Rhona, helt klart min absoluta favvo. Men jag gillar även att rida Freja, sjukt härlig häst!

Kan du göra fler videobloggar? 

Oj, kommer säkert göra flera, dock är jag så otroligt ful på video så det blir när jag verkligen känner för det!

Rekomenderar du någon specielt systemkamera/objektiv? 

Jag har ingen bra koll alls på kameror, jag gillar Canon mer än Nikon men det är en smaksak antar jag. Men jag skulle inte rekomendera Canon eos 1000D bara för att jag inte gillar min kamera ;)

Vem var din senaste pojkvän?
OJ, haha nu måste jag tänka. Det var så galet längesedan jag hade ett riktigt förhållande, det har ju varit lite till och från emellan men senatse riktiga förhållandet var nog med en kille som heter Viktor.

Från Johanna Grant:
Asså jag har alltid undrat vem han till vänster på bilden är men aldrig fått det utklurat. Kan du svara på den frågan? SNÄLLLLA
Du är efterbliven, alla vet att det är min pojkvän!


Från Malin:
Kan inte du skriva ett inlägg (eller länka ett ifall du redan har gjort det) som handlar om den förra ponnyn du hade, den som var med på ponnyakuten-castingen om jag har fattat det rätt? Jag är rätt ny på bloggen så är lite nyfiken på vad det var som hände. :)
Jo, jag har ett långt inlägg men det ligger på min gamla blogg.. Ska ta tag i det och skriva ett för allra sista gången fasst på denna bloggen, så håll utkik framöver.

Från Josefin:
Glass/Godis
Cider/Öl 
Ponny/Häst 
Läsk/Saft 
Mcdonalds/Max 
Fest/Filmkväll 

Bästa med Chuck? 
Allting i princip..
Sämsta med Chuck? 
Att han är tittig
Högsta du hoppat med Chuck? 
130 cm
Varför vill du byta stall? 
För att jag vill kunna ha mera uterittsmöjligheter och tävlingsmöjligheter
Har du varit full? 
Jag är 16 år, resten får ni lista ut själva.
Har du rökt? 

Jag är 16 år, resten får ni lista ut själva.
Din bästa vän? 
Vet inte om jag har en sådan, jag älskar alla mina vänner!
Vad är så bra med henne/honom? 
Dom är bäst.

Från Tildutt:
Detta är kanske en lite för privat fråga, och jag förstår om du inte vill svara på den trots att du skrev "svara på allt", men hur mycket gav ni (pengar) för Chuck? Kan vara kul att veta! Och hur hittade du/ni honom, hästnet, blocket, vänner som tipsat eller annat? Berätta! :)
Okej, det kan jag inte svara på, hur mycket vi gav för honom är inom min familj. Vi hittade honom på hästnet.
 
Från Linnea:
Kan du prata med din föräldrar om allt eller vem går du till om du vill prata ut?:)
Nej det kan jag inte, vissa saker kan jag ta med mina föräldrar.. t.ex när jag gick i 7an och 8an så mådde jag väldigt dåligt då pratade jag med dom om det mesta. Nu pratar jag i princip aldrig med dom om det inte är något jag vet att dom kan hjälpa mig med. Men långt ifrån allt får dom veta, dom ser det som står här på bloggen och lite till. Annars går jag väll till mina vänner, Emmy och Majja är nog dom som jag säger mest till.

Från Linnea:
Hur gammal var du när du började rida? :)
Jag har faktiskt ingen koll på¨det där, men jag vet att jag hatade att rida dom 2 första åren.. Men jag tror det var i samband med att mina andra kompisar var på idrottsskolan.. alltså i ettan(?) och då var jag 7.
 
Från Emelie:
vem är HAN? ;)
HAN är en kille som heter Oskar - mer säger jag inte.

hur fastnade du för Chuck?
Oj, jag ska väll säga att det som fick mig att bli så säker var hans inställning till hoppning, han sög verkligen tag i hinderna och hoppade mig nästan ur sadeln. Såklart mycket mer men just den delen kommer jag ihåg såå väl.

Är dina föräldrar hästvana?
Mamma är ganska hästvan, hon red mycket när hon var liten/ung i flera flera år, sen har hon ridit lite till och från och nu rider hon igen på ridskolan och även Chuck ibland. Men pappa har ingen större koll på det där med häster..

Hade du någon medryttar/foder/sköt häst innan du skaffade din allra första häst?
Nej, eller asso jo. Jag hade ju många sköthästar.. bytte lite hit och dit kändes det som. Sen hjälpte jag till mycket med mina två kompisars hästar i ett stall en bit utanför kalmar. Ibland hade jag dom flera dagar i veckan och ibland bara en dag i veckan. Sen hade jag även en av ridskolans ponnyer på "delfoder". Så lite sådär hade jag innan, men aldrig en riktig låneponny.

Från Fiffi:
Kommer du ha kvar chuck när du inte kan tävla man mera?
Nej troligtvis inte. Eller nej inte alls. Han är 8 år nu, alltså kommer han vara 10 år det året jag ska sälja honom och 10 är inte alls gammalt vilket ger honom enorma chanser. Jag vill fortsätta jobba med hans tittighet och klättra med honom i klasserna sen ska han säljas ev. lånas ut till en liten kille eller tjej som kan ta ut honom på de allra största tävlingarna. Han älskar att tävla och det är det han ska göra. ;)

foto: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Från Maja:
Planer nästa år? :)
Hmm.. beror ju helt på hur du menar? Planer med skolan, med hästen osv? Jag antar att det har med mig och Chuck att göra så svarar utefter det. Mina planer är att starta msvb och försöka kvala mvsa, och att sätta mycket mer muskler, få mera gång i honom osv.

Från Linda C. Risberg:
1. Vad kostade Chuck? 
Tyvärr får jag inte skriva ut det.

2. Hur var det att vara med i Ponnyakuten med Dusty? Tyckte du var duktig som höll dig kvar när han stack iväg! 
Oj, har aldrig sett det så. Det var lixom inget speciellt. Förutom att jag låter skitnervös. Antagligen var jag det med.. haha. Men det var väll en rolig grej..

3. Vad är dina mål med Chuck? 
Att han ska sätta mer muskler och bli lugn och pålitlig. Att han ska sluta titta på hinder och så ett litet dröm mål är att startaSM.

4. Hur hög är han? 
148 cm

5. Vilka dressyrklasser har ni hunnit tävla? 
LC:2 tror jag?

6. Och blev ni placerade i någon tävling? 

I dressyren? Vi har kommit delad etta en gång på klubbdressyren.

7. Vad är din favorit färg på utrustning som passar på Chuck? (ps, menar alltså schabrak, lindor, huva osv) 
Jag älskar att se honom i rött, annars typ royalblå.. har dokc inget sånt! 

8. Vart skulle du vilja bo i framtiden? 
USA

9. Varför är Victoria's Secret så awesome?!
Sjukt snygga och sköna underkläder! :D

Från Julia:
hur mycket kostade chuck? 
Kan jag tyvärr inte svara på..

vart stog han innan du köpte honom? :)
Han stod ända uppe i Årjäng/Åmål

Från Felicia Allansson:
Hur högt har du hoppat på Dixie Dee// nya ägaren
Oj, kommer verkligen inte ihåg, men 70 cm kanske?

Från Wilma:
1.Varför köpte du inte Chansy?
Vi tänkte lite på att köpa henne då jag gillade henne riktigt mycket.. Men mamma sa emot då hon tyckte hon var lite liten och att hon var väldigt stoig. Eller alltså man visste inte alltid vart man hade henne, ena dagen var hon superglad och andra dagen kunde hon vägra att gå framåt..


 
2.Är du duktig på att ta kort? 
Nej, jag skulle inte påstå det.

3.Var ifrån köpte du Chuck?
Från en tjej som heter Natalie Olsson, ifrån Årjäng/Åmål

Från Ida:
När fick du mens? 
Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg, men jag tror det var i 7an.

När började du med BH? Vad tyckte dina föräldrar? 
I 6an, haha dom brydde sig väl inte antar jag? Vissa använder det och vissa inte.

Från Linn:
Hej! Chancy som du hade förrut är nu på ridskolan där jag rider. Det är nog en av dom bästa ponnyerna jag ridit:) 
Varför sålde du hon?? 
Jag ägde henne aldrig utan lånade henne en period.

Föll du av Chancy någon gång? 
Det kommer jag faktiskt inte ihåg, men tror inte det.

Berätta någon gång du har ramlat av!?! 
Oj, har aldrig riktigt ramlat av på något superspeciellt sätt, men en träning för några år sedan på Rhona så flög jag av sammnlagt 11 gånger..

Jag tycker att du har/haft super fina ponnyer. 

Du har en bra blogg och då är duktig på att rida 
Kramar// Linn
Åh vad kul att höra, tack :D

Från Jess:
Senast du hade sex?
okej, jag stryker det där med att jag svarar på allt.. men inte senaste månaden i alla fall!

Fest eller hemmakväll?
Både och, beror på vilket humör!

Hela namnet på ditt senaste ex? :) tack för en bra blogg! 
För att inte lägga ut någon på bloggen väljer jag att bara skriva Viktor. Tack själv :D

Från Anna:
Hur länge har du haft Chuck? 
11 månader, 2 veckor och 5 dagar

Har du några speciella mål med honom innan ponnyåren är slut/du säljer honom? 
Jag har ju som dröm att starta SM ;)

Hur ofta tränar du dressyr och hoppning för tränare? 
Hoppning varannan vecka, ibland varje. Dressyr mer sällan, tyvärr. Men när jag behöver det..

Dressyr/hoppning?
Hoppning :D

Från Alexandra:
Dricker du mjölk ur paketet?
Ibland, när jag inte orkar hämta ett glas ;)

Första hästen du red?
Tror faktiskt att det var Gudrun eller Jack

Det pinsammaste du gjort?
Oj, kan inte komma på en sak tyvärr.. haha

Från Saga:
Chuck/Justin Bieber?
Alltså tolka mig rätt men jag vet inte.. Chuck är mitt allt men jag skulle även kunna göra vad som helst för att få träffa Justin.. Så nej jag vet inte..

Tror du att du någon gång kommer att äga en storhäst? 
Ja det tror jag, även om det inte blir nu på ett riktigt bra tag så tror jag att någon gång i mitt liv kommer jag äga en..

Favoritschabrak? 
Oj, anna scarpati är ruskigt snygga.

Hur länge kommer du att ha kvar bloggen? 
Så länge jag känner mig motiverad och tycker det är roligt.

Bästa vän?
Alla mina vänner är bäst :D

Från Katrin:
Skulle du vilja börja om på ruta 1 med chuck och träffa justin bieber eller inte?
Jag skulle inte vilja börja om på ruta ett med Chuck, men jag skulle vilja träffa Justin så hade det varit så.. Jag hade börjat om på ruta ett för att få träffa Justin ja.

Ditt mål med chuck?
Vi siktar mot SM

Från Ebba:
Hej jag går på ridskolan där din förra ponny Chancy står, riktigt trevlig häst!!<3 Min fråga:Vad var det högsta du hoppade på Chancy? Vad är det högsta du har hoppat på chuck?
Visst är hon underbar! :) Jag hoppade 1.15 på Chancy och 1.30 på Chuck. Alltså enkelhinder.

Från Tova:
Hur lång är du?
166,5 cm

Från Esther:
Vilken är din favorit färg? 
Har ingen favoritfärg direkt.. 

Vad heter hästen på bilden i det här inlägget?
Chancy

Från Tindra Brennicke:
Vad är din största dröm? 
Oj, typ att bli kändis inom filmbranshen, få typ umgås med alla grymt coola kändisar!

Siktar du på något högre än SM? 
Nej

Vad är ditt mål med bloggen? 
Att ha kul, växa och kunna nå ut till folk. Att kunna få min röst hörd typ.. ;)

Tror du att du kommer fortsätta blogga om 1 år?
Ja absolut :D

Från Marina:
Är du ihop med någon elle kär i någon ? Isf i vem ?
Jag är singel, har svårt för att riktigt falla för killar men just nu är jag faktiskt lite kär ja! ;) Hans namn finns med här över någonstans..

Från Cassandra:
Var hittar du all den fina utrustningen, som schabrak och för att inte tala om stigbyglarna freejump? :)
Jadu, lite överallt. När jag har jättetråkigt, t.ex mitt i natten eller något kan jag sitta och kolla runt på massor av olika bloggar osv. Och hittar jag något snyggt så kanske jag söker på det på google så kommer det ofta upp massor av internetsidor där du kan köpa det.
Annars köper jag mina flesta hästsaker på Cheval, och på mässor såsom globen horse show och göteborg horse show. :)


Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Jag och Hedvig tackar så mycket för svaret :D Jag ska hoppa Dixie lite snart (inte så mycket då hon är gammal). Kanske 20-40 cm?

2012-08-29 @ 20:57:27
Postat av: Amanda

Sla du till Globen iår?:D

2012-08-29 @ 21:58:33
URL: http://amanor.blogg.se
Postat av: Josefine Gidlund

Känner verkligen igen det där med att chancy är stoig, så är hon fortfarande, haha! :)

2012-08-30 @ 10:24:07
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: Josefine Gidlund

Känner verkligen igen det där med att chancy är stoig, så är hon fortfarande, haha! :)

2012-08-30 @ 10:24:08
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0