Nu får jag nog.. Chuck dagens ridpass

Om någon vill ha min häst i en vecka eller två är det fritt fram. Jag går snart in i en riktig deprission över detta, för jag orkar faktiskt inte mer nu. Jag har haft honom i 1 år och 2 månader och aldrig någonsin tidigare har jag varit såhär nära att verkligen ge upp. Det har inte gått bra i dressyren på riktigt länge nu och senast för en vecka sedan flög jag av och fick hjärnskakning. Inte långt där efter, rättare sagt i lördags flyger jag av igen, dock inga skador skedde men ett humör som heter duga. Och idag flyger jag av IGEN. Han flippar ur för en skottkärra som stått där hela passet på lite mer än en timme och helt plötsligt vänder han på en femöring och sparkar till så jag flyger rakt fram, landar på fötterna men fastnar med armen i tygeln som han drar till i så är svullen på armen och har typ "brännskada", trots att jag hade tröja på mig. Dessutom sträckte jag till mig i ryggen så har riktigt ont av det.
Jag kan inte säga att jag var glad men jag tog djupa andetag och fortsatte lugnt och sansat rida då jag inte ville avsuta med en avramlig. Några varv senare gör ahn exakt samma sak fasst i ett helt annat hörn och jag var riktigt nära på att åka av då med, istället stärckte jag till ryggen igen
Då rann det över, jag tog tag i honom och jag vet inte mer vad jag gjorde för det brast. Då hoppade jag av och gick ut. Det är inte mycket mer jag orkar faktiskt.
NÅGON GÅNG kan jag väll få något tillbaka?

NU tar jag på mig lite kläder och väntar på min kompis innan vi ska på bio. Bloggen och allt som har med hästar att göra får lämna mig resten av dagen.
Tack och hej, från en depp carro.

Kommentarer
Postat av: Emelie

heja på! Du får inte ge upp! Han kanske bara testar dig eller något? Det kommer säkert gå över :) de blir lite galna av kylan, haha! Om du vill få dig själv på bättre humör så läs din egna blogg och skrolla ner några inlägg så ser du hur populär du är! Då kan du inte mer än le! kram!

2012-11-13 @ 21:08:32
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: Agnes Åberg

Jag förstår att du är frustrerad, de är så sjukt irriterande när dessa ponnyer håller på så här. Frankie är likadan, usch man vill bara slänga dem i sopptunnan och dra någonstans...

Men någon gång borde man få tillbaka, någon gång så bättrar dessa små liv sig ;)

2012-11-13 @ 21:17:08
URL: http://agnessan.blogg.se
Postat av: Andrietta Svärdh

Hade jag bott lite närmre... ;)

Alla har motgångar, och för att nå framgång och uppskatta det, måste man ha motgångar. Kan ju bara hoppas att det är en period, som går över för att Chuck och du ska bli gymmare än någonsin! :)

2012-11-13 @ 21:17:54
URL: http://andriettajosefin.blogg.se/
Postat av: Retard Riders- Martina

Menar inget illa, men ingen häst gör ju något för att vara dum eller jävlas med ryttaren. Sen är dem ju flyktdjur, så skottkärran kan vara farlig ena stunden och andra inte, dem kopplar inte som vi ju.

Tycker iaf att Chuck verkar vara en riktigt trevlig ponny som dessutom är sjukt fin! Det ordnar sig säkert, bara ha tålamod. Även om ditt tålamod tar slut så får det aldrig gå ut över hästen, lovar att han inte gör något för att vara dum. För så smarta är inte hästar :)

Men hoppas det ordnar sig som sagt, ni är fina ihop!

2012-11-13 @ 21:34:11
URL: http://RetardRiders.blogg.se
Postat av: Victoria

Som dom över har skrivit, alla har motgångar. Jag känner mig helt säker på att du tids nog kommer att lösa det och du och Chuck kommer komma ut ur svackan med ännu starkare band än vad ni redan har.

Kämpa på, du är otroligt duktig!

2012-11-13 @ 21:42:41
URL: http://evvm.blogg.se
Postat av: amanda

jag åkte också av min ponny härom dagen på grund av ett läskigt hörn. Det tog bara tvärstopp helt plötsligt så hade ingen chans i världen att sitta kvar. Man blir så sur på dom så odjuren ibland! Det är väl bara att försöka kämpa på ändå...

2012-11-13 @ 22:05:00
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Sara

Jag kan ta honom ;) haha

Men det känns som om det är många hästar som blir lite allmänt knasiga nu när det börjar bli kallt. Kämpa på och ge inte upp, snart fixar det sig!

2012-11-13 @ 22:08:42
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: jennifer

Hihi anmäler mig frivilligt att ta honom sååå.. när kan jag hämta honom?

hihi nä men hoppas verkligen det löser sig, jag om någon förstår hur det känns då jag haft problem med min ponny nu och även ponnyn tidigare.

2012-11-13 @ 22:14:50
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se
Postat av: Maja

Jag har haft en sådan period med min ponny innan hennes skada också, fast jag åkte inte av och hon hoppade inte omkring - hon bara springer och slutar lyssna =/
Ujj vad jag blev skogstokig på henne vid ett par tillfällen, men man vet ju att det inte hjälper. Det bästa i de situationerna är att göra precis som du skriver - hoppa av och prova igen i morgon.
Det TAR TID med så speciella och talangfulla ponnyer som Chuck (och min egen terrorist för den delen), men det är viktigt att hålla humöret uppe för DE ÄR VÄRDA besväret..!
Precis innan skadan föll polletten ner för mig och Bella, hon började VILJA arbeta med mig istället för emot mig, den känslan är oslagbar..! Och den kommer förr eller senare =)

2012-11-14 @ 10:38:49
URL: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se
Postat av: Kate

Alla ryttare rider olika, är olika i sig själv. Hur går det t.ex. när din mamma eller din kompis rider chuck lite smått ? Är det någon skillnad där ? Som alla andra skriver så är det inte naturligt att det går sjukt dåligt ibland. Livet har sina motgångar, det enda man behöver göra är att bita ihop och fortsätta. Jag lovar, det kommer att ge resultat. Han kommer att ge sig och lära sig att du ger INTE upp. Chuck är som man är, är man riktigt duktig så kan man VISA honom att saker inte är farliga. INte för att jag är någon expert eller så men kanske borde du träna lite på att gå nära saker med honom på marken. Kanske frihetsdressyr för att han ska lyssna mer på DIG. Jag vet och har läst din blogg lääänge så jag vet att du är en riktig djurmänniska och en sjukt duktig ryttare. Kom igen Carro. Du klarar det här..LÄTT ;)

Kram, Kate <3

2012-11-14 @ 13:21:11
URL: http://katestipica.bloggplatsen.se
Postat av: Daniela

Åh så jobbigt, det ger nog med sig snart! :) Testa bara att ta några dagar med skogsridning så kanske det löser sig?

2012-11-14 @ 16:13:40
URL: http://danielasfoto.blogg.se
Postat av: Linnea

Hej Carro.
Hade samma problem med min ponny, men började rida med graman när jag red på marken då hade han ingen chans att hitta på massa dumheter. Är väl inte det mest lämpliga men funkade för oss, i skogen var det inga problem. Höll på med det i någon månad, red med granaten lösare och lösare till slut kunde jag plocka bort den helt. Tog alltid med mig den till ridbanan/ridhuset ifall jag skulle behöva den. Att byta till Hackamore och prova det var störta förändringen, otroligt lugn och avslappnad.
Även att longera några varv så de blir av med lite energi är ett bra tips.

Ge inte upp Carro!!!!

2012-11-14 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0