Dagens resultat

Skriver direkt från tävlingsplatsen, och jag kan inte påstå att jag är glad. Många frågetecken har jag, och det känns bara tungt just nu. Det är alltid dom tävlingarna som jag är mest taggad till som går käpprätt åt skogen och just nu vill jag bara gräva ner mig under jorden. 

LBn: Han var fin på framridningen, jag red bra och jag gick inte ut förens jag fått ett sista bra språng. Kom lite nära på oxern två gånger och sen sista språnget satt perfekt så då gick jag ut och in på banan med en bra känsla. Redan på andra hindret river han. Vi kom bra, kankse lite nära men han har alltid varit snabb i benen innan så det hade aldrig varit ett problem innan. Men han försökte inte ens idag, han nuddade inte lite utan han hoppade i princip rakt in i bommen och hoppades på att han var osynlig eller något. Sen fortsatte han så, nuddade lite bommar här och var och sen rev han även sjuan. Jag är jättebesviken då jag själv faktiskt kom ihåg att rida, slarvade inte och gav inte upp utan red bra. Bra vägar och la han bra i princip på alla hinder. Det var bara hans lata sida som kom fram.. 
Bilderna blir jättedåliga när jag printar på macen men ni ser ju hur mycket han är i?

LB+: Jag hade gått över från besviken till taggad, skulle in och ta revanch, tänkte jag! Han var mer taggad och lyfta mer på benen så på så sätt var han fin. Men allting annat gick åt skogen. Jag vågade knappt rida fram ordentligt för att han sprkade bakut så fort jag begärde något. Vi hade ingen rosett i svansen heller eftersom han inte brukar vara SÅHÄR trotsig. Att han sparkat någon gång ibland vet jag om men idag var han extrem. Han sparkade och sparkade och sparkade. Även om vi mellan allt det fick superfina språng så var det ett helvete.
Samma visa fortsatte inne på banan, han sparkade innan start, och när jag börjat. Han hoppade skitfint på ettan och tvåan, sen stoppade han på 3an, dock kom vi lite fel men han hade kunnat ställa upp för mig där. Kom igen och han sparkade flera gånger innan vi kom fram till hindret sen tog han tyglarna och hoppade av jättestort på fyran. Sen la han av helt, jag fanns inte i hans värld så han sparkade och sparkade och sen fortsatte han ut till vänster när vi skulle till höger på kombinationen. Så jag utgick. Vi hade kunnat komma på det om det var ett enketlhinder men eftersom det var kombination så skulle det aldrig gått. Så där var chansen till A finalen över.



Grejen är att jag vet inte vad problemet är? Han började trotsa lite innan sommaren när jag började komma åt honom och efter det så har han bara fortsatt käfta och han är ju trots allt bara åtta så att han är lite i "tonåren" skulle det kunna vara. Men vi funderar även på om det kan vara sadeln. Vi kollade lite med en som också är är som vi känner och hon tyckte den låg bra förutom lite fram. Så det kan vara för att han ändrat sig i kroppen och att vi behöver värma om den. Så när vi kommer hem ska vi boka in sadelutprovning och kolla upp sadeln. Det är det första vi kan göra nu i alla fall. Finns många fler frågetecken men detta är de två vi funderar mest på. 

Vi kanske rider med en annan sadel imorgon, annars min egna. Hoppas på det bästa och sen åker vi hem och funderar över detta. Uppdaterar mer senare, nu ska jag kolla lite på hästarna.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du är GRYM carro! som kan sitta kvar OCH rida en bana när han sparkar sådär, det är ju inte direkt några små kickar.. Så även om det inte kändes bra idag (vilket jag förstår) så är du grym och ni är snart uppe på toppen igen :)

2012-09-08 @ 17:02:42
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Linda

Du har inte funderat på att låta en veterinär gå igenom honom? Känns ju som att det är nåt fel om en häst plötsligt börjar uppföra sig så? Kanske inte ska avfärda det som trots...

Svar: Klart vi har tänkt på att han kan ha ont, men han har hållt på såhär i över 3 månader till och från viss dagar värre och vissa mindre. Oftast är det när jag kommer åt honom och han tycker det är jobbigt. Vi har haft equiterepeft ute och kollat på honom dessutom. Vi tror att det bara är dumheter så vi ger det en chans även imorgon. Men såklart har vi det i tanken också och han ska ju defenitivt kollas upp om det inte blir bättre. :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-08 @ 17:06:43
Postat av: Ida - Jenna

Jag såg din runda i LB+5 och det såg verkligen inte ut som honom att hålla så. Men när han stoppade såg det ut som att du håll lite hårt i munnen och glömde ben. Jag vill inte låta perfekt eller så, men det var vad jag tror. Hoppas du inte tar illa upp :) Lycka till imorgon! kram

2012-09-08 @ 19:53:26
URL: http://hoppknorrarna.blogg.se
Postat av: marinaginman.se

ja vet inte om det hjälper dig men min ponny började helt plötsligt sparka en dag, i fattningarna.
åkte till vet som sa att han hade ont i ena kotan, medans jag sa ryyggen men det tyckte inte han.
bytte sedan klinik till kalmar och LG tryckte direkt på ryggen och sa att han hade jätteont, blev behandlad och efter det en ny sadel. funkat super "peppar peppar" =)

2012-09-08 @ 20:30:16
URL: http://marinaginman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0